1395/09/25 تعداد بازدید: 1865
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: بی مهارتی در جامعه موج می زند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، سردبیر و جانشین مدیر مسوول روزنامه اتفاقیه به همراه تنی چند از اعضا تحریریه روزنامه با حضور در دفتر مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از آمادگی این روزنامه در جهت همکاری و اطلاع رسانی فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای با توجه به گستردگی توزیع روزنامه خبر دادند.

در این نشست مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه آموزش های مهارتی نقش مهمی در جامعه ایفا می نماید، بر لزوم تغییر نگاه مردم به حوزه مهارت آموزی و  ترویج فرهنگ کار تاکید کرد.

افشین رحیمی ضمن انتقاد از عملکرد برخی از رسانه خاطر نشان کرد: در حالی فرهنگ مهارت آموزی تضعیف شده که مدرک گرایی تقویت شده است بنابراین ضروری است که این نگاه تغییر نماید که این خود نیز مستلزم توجه مسوولین جامعه به این موضوع مهم است.

وی  اضافه کرد: با توجه به مساله بیکاری و دانش آموختگان دانشگاهی، در سال های اخیر شاهد اقبال بیشتر جامعه به آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی هستیم.

رحیمی ادامه داد: مخاطبین کنونی ما افراد جویای کاری هستند که ترجیح می دهند در یک سیستم نظام مند آموزش های مهارتی را فرا بگیرند.

وی در ادامه به بخشی از دستاوردهای آموزش فنی و حرفه ای در قالب انعقاد تفاهمنامه های همکاری با نهادهای مختلف پرداخت و از ایجاد نوع جدیدی از وقف به عنوان وقف مهارتی در استان اشاره کرد و در توضیح افزود: در گذشته همیشه وقف در حوزه های امور دینی، آموزش، بهداشت و درمان و .. بود در حالیکه داشتن مهارت به معنی اشتغال بوده و اشتغال نیز یعنی کسب درآمد و داشتن امکان صرف هزینه در همه زمینه های فوق، بنابراین چنانچه وقفیات به حوزه مهارت آموزی سوق داده شود می توان نتایج مطلوب آن را شاهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی اضافه کرد: اگر مشکل اشتغال رفع شود بسیاری از مسائل حاشیه ای آن نیز رفع شده و خیلی از مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز برطرف می شود.

در ادامه این نشست جانشین مدیر مسوول و سردبیر روزنامه اتفاقیه در سخنان خود اظهار کرد: برای فرهنگ سازی در حوزه مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای بایستی برای ایجاد انگیزه تلاش شود و این کار مستلزم آن است که برترین های این حوزه به شکل مناسب معرفی شوند.

مجید خرمی با بیان اینکه بایستی شیوه های خبرو اطلاع رسانی را تغییر داد ادامه داد: مردم دیگر تمایلی به آمار ندارند، پس باید عینیت ها را به مردم نشان داد.

وی از آمادگی روزنامه متبوع خود جهت اختصاص ستونی ثابت به آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد.

نظرات:

loader