کسب مهارت های شغلی قبل از ورود به بازار کار
1402/08/02 تعداد بازدید: 16
print
کسب مهارت های شغلی قبل از ورود به بازار کار

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد: این سازمان، ظرفیت بالایی در تربیت نیروی کار ماهر، قبل از ورود به بازار را کار دارد.

 

 
 

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد: این سازمان، ظرفیت‌ بالایی در تربیت نیروی کار ماهر، قبل از ورود به بازار را کار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مجتبی نوروزی در مصاحبه با رادیو اقتصاد، یکی از چالش‌های بزرگ کشور را عدم مهارت کافی افراد در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی جهت ورود به بازارکار دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم آمار بالای بیکاری، ما با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستیم که در حوزه‌های صنعت، مشهودتر و ملموس‌تر است.

معاون آموزش سازمان اعلام کرد: تدوین استاندارد آموزش مهارت از اقدامات زیربنایی و نخستین حلقه از فرایند آموزش در سازمان است که این مهم با کمک کارگروه هایی متشکل از اتحادیه ها، اصناف، صاحبان مشاغل و مربیان انجام می شود و تاکنون بیش از 5400 استاندارد آموزشی در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر، و کشاورزی تدوین شده است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تاکنون حدود 658 مرکز دولتی و بیش از 20هزار آموزشگاه‌فنی‌و حرفه‌ای‌آزاد فعال دارد.

مجتبی نوروزی با اشاره به اینکه مدرک‌گرایی، مشکل بزرگ کشور است، گفت: باید این مسئله، جای خود به مهارت‌آموزی و آموزش و یادگیری مهارت دهد.

نوروزی گفت: این سازمان در حوزه آموزش، ۴۰ درصد در بخش دولتی و ۶۰درصد در بخش خصوصی را به خود اختصاص داده‌است.

وی افزود: بیشترین درصد اشتغال مختص آموزش در محیط واقعی کار است و درصد قابل‌توجهی از مهارت‌آموزانی که در محیط واقعی کار آموزش را فراگرفته‌اند، پس از فراگیری مهارت، صاحب شغل شده و جذب بازار کار شده‌اند.

مجتبی نوروزی اعلام کرد: بخشی از آموزش‌های این سازمان در حوزه‌ی تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف است که در واقع برنامه ریزی و اجرای طرح آموزشی در مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی را شامل می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر: 106796
نظرات:

loader