نصب و راه اندازی نیروگاه ۳ کیلووات خورشیدی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۱ مشهد
1396/10/10 تعداد بازدید: 850
print
نصب و راه اندازی نیروگاه ۳ کیلووات خورشیدی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۱ مشهد

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد از نصب و راه اندازی نیروگاه ۳ کیلووات خورشیدی با همت کارآموزان و پرسنل مرکز شماره یک مشهد در محوطه مرکز خبر داد.

 رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد از نصب و راه اندازی نیروگاه ۳ کیلووات خورشیدی با همت کارآموزان و پرسنل مرکز شماره یک مشهد در محوطه مرکز خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، علیرضا داوودی با اعلام خبر  نصب و راه اندازی نیروگاه ۳ کیلووات خورشیدی در محوطه مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۱ مشهد اظهار کرد: این نیروگاه شامل ۱۵ عدد پانل خورشیدی ۲۱۵ وات می باشد این پانل ها بر روی ۵ استراکچر نصب شده است.

وی ادامه داد: مجموعه پانل های نصب شده به یک اینورتر متصل به شبکه سراسری مرکز جریان الکتریکی را تزریق می کنند با احتساب روزانه ۵ ساعت تابش مفید 15 کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی به شبکه برق مرکز تزریق می‌شود پانل های خورشیدی نصب شده از نوع درجه یک پلی کریستال ال جی بوده و اینورتر آن که کار تبدیل انرژی الکتریکی از نوع dc به نوع متناوب را دارد از نوع فرو نیوس اتریش میباشد انرژی الکتریکی تولید شده در روز از طریق یک کابل اتصال به پست سراسری مجموعه مرکز آموزشی اتصال یافته و انرژی الکتریکی را به شبکه داخلی مرکز تزریق می نماید.

 داوودی یادآور شد: صفحات خورشیدی مذکور در راستای جنوب و روی پایه های ثابت با زاویه ۳۵ درجه نصب ۹ شده است کلیه عملیات نصب و اتصال پانل ها به یکدیگر کابل کشی و اتصال به اینورتر نصب اینورتر و اتصال اینورتر به شبکه برق مرکز توسط کارآموزان کارگاه طراحی سیستم های خورشیدی صورت گرفته است.

 وی در خصوص هزینه های اجرای این پروژه افزود: هزینه ی اجرای چونین نیروگاه خورشیدی که قدرت ۳ کیلو وات می باشد با احتساب هر کیلو وات شش میلیون تومان بالغ بر ۱۸ میلیون تومان می باشد که در صورت تزریق برق به شبکه سراسری و پرداخت هزینه آن توسط شرکت توزیع برق منطقه ای از قراره هر کیلو وات ساعت ۸۰0 تومان طبق برآورد صورت گرفته پس از ۳ الی ۴ سال بازگشت سرمایه خواهد داشت.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد خاطر نشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۱ مشهد علاوه بر نیروگاه مذکور، دارای یک نیروگاه ۱۱ کیلو وات شامل ۴۴ عدد پانل خورشیدی ۲۵۰ وات دیگر واقع در بام دپارتمان فناوری‌های نوین نیز می باشد که در مجموع نیروگاه های نصب شده در این مرکز به توان ۱۴ کیلو وات می باشد که سهم عمده ای از مصرف داخلی مرکز را جوابگو است.

نظرات:

loader