سازمان فنی و حرفه ای به دنبال ارتقاء سطح آموزش و مهارت
1396/06/04 تعداد بازدید: 399
print
سازمان فنی و حرفه ای به دنبال ارتقاء سطح آموزش و مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به دنبال ارتقاء سطح آموزش برای بروز کردن شاغلان در حرفه خود و ارتقاء سطح مهارت برای دانش آموختگانی است که قصد دارند وارد بازار کار شوند.

 به گزارش ایسنا، «افشین رحیمی»، دوم شهریور در مجتمع فولاد خراسان، در مراسم افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی این مجتمع اظهار کرد: ما دو ماموریت عمده را در حوزه آموزش دنبال می‌کنیم  اول آموزش به افرادی که دانش دارند ولی برای بازار کار نیازمند  مهارت هستند و دومین گروه افرادی هستند که شغل دارند ولی با توجه به تغییرات سریع تکنولوژی بیم این می رود که شغل خود را از دست بدهند.

وی افزود: ما این آموزش ها را برای اتقاء مهارت‌های شغلی پیگیری می‌کنیم و چنین کارگاه‌هایی را برای اهداف گفته شده ایجاد می‌کنیم. 

«سعید شیبانی» معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز عنوان کرد: کشوری که مفتخر به عزت و ابروی از خودگذشتگی‌های شهدا و ایثارگران است، قطعا باید کشوری باشد که نا رسایی و مشکلات را به حداقل کاهش دهد و فقر را نیز به حداقل برساند.  

وی ادامه داد: این نیاز به تلاش مستمر و حضور و سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال دارد تا شاهد ریشه کن شدن فقر باشیم و برای تحقق این اتفاق باید فضای کار و فعالیت را تقویت کنیم؛ این مسئله به تنهایی از توان دولت بر نخواهد آمد و حتما نیاز به مشارکت بخش خصوصی دارد؛  فولاد خراسان در شرق کشور از مجموعه‌های ارزشمندی است که توانسته در رونق اقتصادی منطقه نقش داشته باشد. 

فرماندار نیشابور گفت: کاری که امروز فراهم شده نیز در راستای تقویت کیفیت تلاش‌ها بر مبنای آموزش و منتهی به بهره وری می‌شود که عامل اصلی در موفقیت اقتصادهای پیشرو است، قطعاً کشور ما نیز بنا به ظرفیت‌های طبیعی و انسانی که دارد، باید از اقتصادهای پیشرو باشد.

«حمید گرمابی» نماینده مردم نیشابور و فیروزه نیز در این مراسم عنوان کرد: این که چنین پیوندی بین فولاد خراسان و سازمان فنی و حرفه ای برقرار شده اتفاق بسیار خوبی است چرا که این آموزش‌ها می‌تواند برای پرسنل فولاد  مفید واقع شود. این آموزش‌ها کمکی است برای کسانی که مطالب را تئوری یاد گرفته‌اند و می‌خواهند دانش خود راعملی تجربه کنند تا کیفت کار بالا رود.

«سیدحسین احمدی سلیمانی» مدیر عامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: به تناسب این که توسعه‌های ما به ثمر می‌رسد، فولاد خراسان این فرصت را پیدا کرده که مسئولیت‌های اجتماعی خود را بیش از پیش اجرا کند؛ کارگاهی که به تازگی در مجتمع فولاد خراسان ایجاد شده، این امکان را ایجاد می‌کند تا با تعامل خانواده وزارت کار و مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای بتوانیم امکاناتی که داریم را عرضه کنیم و در اختیار منطقه بگذاریم.

نظرات:

loader