✔پژوهش سازمان در گام اول باید مطالعات تطبیقی و الگوهای موفق سایر کشورها را در اولویت بگذارد.
✔سخن از محوریت انسان توانمند و خلاق در توسعه جامعه است.
✔انسانیت انسان باید به عنوان موثرترین سرمایه مقدم بر همه چیز قرار گیرد.
✔محصول پژوهش خروج از کهنگی است. برای دستیابی به جامعه توانمند به تحول نیازمندیم.
✔یافته های پژوهش باید منتج به پذیرش تغییر باشند.
✔برای همگام شدن با جامعه باید تغییر را با ارائه فکرهای نو در مقایسه با سایر کشور ها تدبیر کنیم.
✔چگونه اثر گذار شویم برآنان که مانع تغییر هستند و در برابر تغییر مقاومت می کنند.
✔سرعت، قدرت تأثیرگذاری و وسعت انقلاب چهارم صنعتی، انکار ناپذیر است.
✔باید بتوانیم با آینده پژوهی، آینده نگری و قدرت پیش بینی، پیشگیری از خسارات را معنا بخشیم.
✔در نقشه راه پژوهش سازمان باید بازنگری شود و نیازهای منطبق با جغرافیای کشور تحت تأثیر انقلاب چهارم صنعتی شناسایی شوند.
✔یافته های پژوهشی باید منجر به تغییر در نگرش و تفکر مربیان و کارگاه های آموزشی ما بشوند به طوری که پاسخگوی نیاز زمان باشند.
✔نیازمند تغییر و تحول در ساختار، تفکر و رفتارمان هستیم تا حیات موثر در کنار مردم برای ارتقای قابلیت های انسانی داشته باشیم.