مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی مطرح نمود :جهش مهارتی پیش نیاز جهش تولید است
1399/04/19 تعداد بازدید: 455
print
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی مطرح نمود :جهش مهارتی پیش نیاز جهش تولید است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای گران است، اضافه کرد: در نظام آموزشی کشور فقط یک درصد اعتبارات آموزشی به فنی و حرفه ای برمی گردد که باید در سازمان برنامه و بودجه برای سال 1400 در این خصوص بازنگری شود و اعتبارات این بخش افزایش پیدا کند.

 به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی وحرفه ای خلیل آباد ، افشین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد اظهار کرد: در سال گذشته 120 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در خراسان رضوی برگزار شد که 70 هزار نفر ساعت در بخش خصوصی برگزار شد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای براساس نیاز و ظرفیت‌های هر منطقه انجام می‌شود و در هر رشته‌ای که شهرستان‌ها نیاز داشته باشند، محدودیت برگزاری نداریم.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جهش تولید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال جاری به صورت هدفمند برگزار می‌شود، اگر آموزش‌هایی که ارائه می‌شود به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمکی نکند، عملا آموزش‌ها هدف ما را محقق نکرده است.

رحیمی با بیان اینکه امروز امکانات خوبی در روستاها فراهم شده است، گفت: با وجود همه امکانات خوبی که در روستاها وجود دارد اما باز هم مهاجرت زیاد است، چون فرد روستایی وقتی درآمدی نداشته باشد، آسفالت، گاز و تلفن به‌دردش نمی‌خورد، به همین دلیل به شهر می‌آید تا شغلی پیدا کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گران است، اضافه کرد: در نظام آموزشی کشور فقط یک درصد اعتبارات آموزشی به فنی و حرفه‌ای برمی‌گردد که باید در سازمان برنامه و بودجه برای سال 1400 در این خصوص بازنگری شود و اعتبارات این بخش افزایش پیدا کند.

وی تعامل بخش خصوصی و معین‌های اقتصادی و صاحبان مشاغل را در پیشبرد اهداف فنی و حرفه‌ای مهم ذکر کرد و گفت: جمعیت قابل توجهی در خراسان رضوی را کشاورزان تشکیل می‌دهند و ارتقای مهارت این قشر برای ایجاد اشتغال پایدار از مأموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.
 
نظرات:

loader