مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی مطرح نمود :جهش مهارتی پیش نیاز جهش تولید است
1399/04/18 تعداد بازدید: 174
print
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی مطرح نمود :جهش مهارتی پیش نیاز جهش تولید است

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی در جلسه شورای مهارت شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه اگر قرار است جهش تولید داشته باشیم پیش نیاز آن جهش مهارت است و افزایش مهارت باید از نظر کیفی صورت پذیرد، عنوان کرد: آموزش های مهارتی آموزش های گرانی هستند ولی منابع مالی محدود است و باید آموزش ها هدفمند ارائه شود و همچنین از ارائه آموزش هایی که منجر به اشتغال نمی شود پرهیز کنیم.

 جهش مهارتی پیش نیاز جهش تولید است / ۷۰ درصد آموزش های فنی و حرفه ای مبتنی بر کار عملی است

 

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و  حرفه ای خلیل آباد افشین رحیمی مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی در اولین جلسه شورای مهارت شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه اگر قرار است جهش تولید داشته باشیم پیش نیاز آن جهش مهارت است و افزایش مهارت باید از نظر کیفی صورت گیرد، گفت: افراد در فنی و حرفه ای آموزش هایی مبتنی بر کار عملی می بینند و معمولا ۷۰ درصد آموزش ها مبتنی بر کار عملی است.


افشین رحیمی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست شورای مهارتی خلیل آباد که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نظام آموزش فنی و حرفه ای با سایر سازمان ها و وزارت خانه های آموزشی متفاوت است.

وی با بیان اینکه معمولا ۷۰ درصد آموزش های فنی و حرفه ای مبتنی بر کار عملی است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی سنگین و گران هستند و باید با آموزش این مهارت ها و به نوعی تحویل دادن یک فرد ماهر، خطا را در محیط واقعی کسب و کار کاهش دهیم و هر خطایی که قرار است صورت بگیرد در کارگاه آموزشی باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: امروز باید بسته کاملی از آموزش های مورد نیاز ورود به بازار کار را داشته باشیم و افراد بایستی مهارت های مدیریتی را در آموزش های فنی و حرفه ای  فرا بگیرند.

وی با اشاره به سال جهش تولید، اذعان کرد: در سال جهش تولید باید تولید افزایش پیدا کند و مطمئناً محصولاتی که از کیفیت لازم برخوردار باشند افزایش تولید خواهند داشت که یکی از عوامل تاثیرگذار در تولید محصول باکیفیت، وجود نیروی ماهر است.

رحیمی با بیان اینکه اگر قرار است جهش تولید داشته باشیم پیش نیاز آن جهش مهارت است و افزایش مهارت باید از نظر کیفی صورت پذیرد، عنوان کرد: آموزش های مهارتی آموزش های گرانی هستند ولی منابع مالی محدود است و باید آموزش ها هدفمند ارائه شود و همچنین از ارائه آموزش هایی که منجر به اشتغال نمی شود پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شورای مهارت یک نوع ستاد هماهنگی در حوزه مهارت است تا دستگاه های مختلف در این زمینه موازی کاری نکنند، تشریح کرد: باید از جزیره ای کار کردن دستگاه ها و نهادهای مختلف در مهارت آموزی پرهیز کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی همچنین در ادامه بیان کرد: با اشتراک گذاری امکانات تمام دستگاه ها باید به دنبال مهارت آموزی در روستا ها به صورت هماهنگ و یکپارچه باشیم و از آموزش مهارت تا کسب و کار نیز در شورای مهارتی دیده شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خیرین و واقفین از مسائلی است که باید در حوزه مهارت آموزی به جوانان استفاده شود، تاکید کرد: طرح وقف مهارت و اشتغال در خراسان رضوی راه اندازی شده و در همین زمینه دو زمین در بردسکن وقف شده است.
نظرات:

loader