وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: با اشتغال روستایی در صدد فقرزدایی هستیم
1396/11/08 تعداد بازدید: 828
print

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تا سال ۱۴۰۰ دو برنامه اصلی دارد؛ فقرزدایی و اشتغال روستایی؛ ما با اشتغال روستایی در صدد فقرزدایی هستیم.

 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:
با اشتغال روستایی در صدد فقرزدایی هستیم

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تا سال ۱۴۰۰ دو برنامه اصلی دارد؛ فقرزدایی و اشتغال روستایی؛ ما با اشتغال روستایی در صدد فقرزدایی هستیم.

دکتر  علی ربیعی در هفدهمین سفر استانی با حضور در جلسه مشترک کارگروه اشتغال، سرمایه‌گذاری و رونق تولید استان گیلان که در محل استانداری گیلان برگزار شد، از آغاز به کار وام اشتغال روستایی در کشور خبر داد و بیان کرد: وام اشتغال روستایی در کشور برای نخستین بار در استان گیلان از فردا آغاز به کار خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد:  اشتغال روستایی و اشتغال حمایتی را در کشور دنبال می‌کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در فقر و اشتغال دو هدف دنبال می‌شود، تصریح کرد: در برنامه فقرزدایی و اشتغال، ریشه و فشار اجتماعی کاهش پیدا می‌کند بنابراین حمایت اجتماعی را با شناسایی نیازمندان اجتماعی باید به حداکثر برسانیم.

وی با اشاره به این که باید بیش از گذشته با سخت‌کوشی، مدارا و عقلانیت تلاش کنیم، بیان کرد: از محل اشتغال روستایی باید تعداد زیادی شغل ایجاد شود و تنها راه آن سخت‌کوشی ،  پشتکار و هزینه درست منابع است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: سخت کوشی ما به‌گونه‌ای باید باشد که همراه با خروجی باشد.
دکتر ربیعی با تاکید بر این که نباید ریالی از بیت‌المال به هدر برود، گفت: نظریه‌ها و زیرساخت‌ها در حوزه جذب سرمایه‌گذار آماده است و استانداران باید کارآفرین باشند و کانون توسعه اشتغال در استان را شکل دهیم.
وی با اشاره به ظرفیت های استان گیلان تصریح کرد: اولویت اصلی در ظرفیت اشتغال در گیلان، گردشگری است.
دکتر ربیعی در پایان تاکید کرد:  منابع اشتغال خانگی در استان گیلان درست هزینه شده است.

لازم به ذکر است همزمان با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای سقالکسار رشت و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان یک دوره آموزش خیاطی ویژه خواهران آغاز شد.


نظرات:

loader