دکتر حسن روحانی ابلاغ کرد:قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی
1396/10/03 تعداد بازدید: 874
print
دکتر حسن روحانی ابلاغ کرد:قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور، قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

 


دکتر حسن روحانی ابلاغ کرد:قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور،  قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی » جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به سیاست های کلان و اسناد بالادستی به منظور گسترش شایستگی حرفه ای، ارتقای جایگاه آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، کاهش فاصله سطح شایستگی نیروی کار کشور با سطح استاندارد جهانی، هماهنگی در سیاست گذاری کلان، مدیریت در برنامه ریزی آموزش های فنی، حرفه ای و مهارتی و تربیت نیروی کار شایسته، نظام آموزش و تربیت فنی وحرفه ای و مهارتی که در این قانون " نظام " نامیده می شود چهارچوب صلاحیت حرفه ای ملی ایجاد می شود.

این گزارش می افزاید: ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و اخلاق حرفه ای مبتنی بر ارزش های اسلامی و ملی، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازارکار فعلی و آتی و ارتقای توان کارآفرینی، افزایش نقش آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد هماهنگی و تعامل بین این نظام و سایر نظام های آموزشی و اقتصادی و کمک به تولید ثروت و کاهش فقر در جامعه از طریق توانمندسازی نیروی کار و کمک به اشتغال خود اشتغالی و کاهش بیکاری  از جمله اهداف ایجاد قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی است.

نهاد ملی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، مجریان آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، انجمن های علمی – حرفه ای و اتحادیه ها و صنوف حرفه ای و شغلی از ارکان نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی است.

نظرات:

loader