تشریح جزییات دیدار با رئیس جمهور تاکید روحانی بر استانداردسازى آموزش هاى فنى و حرفه اى
1398/01/24 تعداد بازدید: 309
print
 تشریح جزییات دیدار با رئیس جمهور تاکید روحانی بر استانداردسازى آموزش  هاى فنى و حرفه  اى

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات اولین دیدار دوره اى خود در سال ٩٨ با رییس جمهور را تشریح کرد.

 شریعتمداری مطرح کرد؛

تشریح جزییات دیدار با رئیس‌جمهور/ تاکید روحانی بر استانداردسازى آموزش‌‌هاى فنى و حرفه‌‌اى

 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات اولین دیدار دوره‌اى خود در سال ٩٨ با رییس‌جمهور را تشریح کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به نقل از ایلنا محمد شریعتمداری با اشاره به اینکه در راستای دیدارهای دوره‌‌ای رئیس‌‌جمهور با وزرا روز شنبه با حسن روحانی دیدار و گفت‌‌وگویى یک ساعته داشتم، گفت: رئیس‌‌جمهور با قدردانی از تلاش‌‌های مستمر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به گستردگی وظایف این وزارتخانه و جامعه هدف آن گفتند «با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۸ هجری شمسی از سوی رهبر انقلاب اسلامی به عنوان سال «رونق تولید»، باید تلاش همگان به ویژه در دولت بر تحقق این شعار با محوریت تولید بیشتر، با کمیت بالاتر و کیفیت بهتر، متمرکز شود. برندسازى به نوعى که مردم بتوانند به عناوین تجارى معتبر با تولیدات با کیفیت کالا وخدمات اعتماد کنند».

 وی با اشاره به اینکه رئیس‌‌جمهور. تاکید داشت «استاندارد کردن تولید کالا و خدمات و استانداردسازى آموزش‌‌هاى فنى و حرفه‌‌اى و نوسازى و ضرورت تجدید حیات سازمان آموزش‌هاى فنى و حرفه‌‌اى کشور در راستاى تامین نیازهاى حرفه‌‌اى بازار کار باید مورد توجه باشد»؛ اظهار داشت: به عنوان مثال ایشان بر ضرورت آموزش‌هاى نوین کشاورزى در زمینه کشت گلخانه‌‌اى کشت هیدرو پونیک و روش‌هاى نوین آبیارى کشاورزى و تامین تخصص‌‌هاى لازم در این زمینه با همکارى وزارت جهاد کشاورزى اشاره کردند. 

این عضو دولت دوازدهم ادامه داد: روحانی در این جلسه به بررسی عملکرد سال ۱۳۹۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  برنامه‌‌های آتی این وزارتخانه در سال ۹۸ پرداخت. 

 شریعتمداری افزود: در این جلسه دستاوردها و برنامه‌‌های اجرا شده در سال ۹۷ در حوزه عملیاتی تحت مدیریت وزارتخانه، نیازها و برنامه‌‌ها  تشریح شد. 

 وی در همین زمینه تصریح کرد: رئیس‌جمهور بر موضوع الکترونیکی کردن پرونده‌هاى سلامت و ضرورت پیروى همه بیمه‌‌ها از این راه و اتصال کار خوب انجام شده در درمان تامین اجتماعى به کل شبکه درمان و اقدامات خوب وزارت بهداشت تاکید کردند. رییس‌‌جمهور همچنین در زمینه اشتغال با تاکید بر تقویت و آسان‌‌سازى فرآیندهاى اشتغال فراگیر خصوصاً اشتغال استاد - شاگردی، اتمام طرح‌های اشتغال روستایی و تسریع در پرداخت تسهیلات این بخش و بخش اشتغال فراگیر ضمن اعمال دقت و کنترل را ضروری ارزیابی کرد. 

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روحانی در ادامه مهارت‌‌آموزی و آموزش‌‌های فنی و حرفه‌‌ای را هم با اهمیت دانست، خاطرنشان کرد: مشاغل آزاد فنی و حرفه‌‌ای باید بر اساس استاندارهای روز و مطابق با نیازهای بازار کار ارایه شوند. 

 شریعتمداری با بیان اینکه روحانی فعالیت شرکت‌های خدماتی را در ایجاد برند در زمینه نصب و تولید و حتى توزیع مورد تاکید قرار داد، ابراز داشت: چنانچه این شرکت‌ها با عمل حرفه‌‌اى و استاندارد خود صاحب برند شوند، مردم می‌توانند به آنها و خرید کالا و خدمت از برندها اطمینان کنند. لازمه دوام این کار نظارت است لازم است تا در همه مراحل نظارت‌های لازم از آنان صورت گیرد.

 وی شرکت‌های فعال در امر صادرات و وارادت و شناخت آنان از اهمیت برندسازى را هم را در این عرصه ضروری دانست و آموزش در حوزه برند را مورد تاکید قرار داد. 

 این عضو دولت تدبیر و امید اضافه کرد: همه دستگاه‌های دولتی که مستقیم یا غیرمستقیم در موضوع تولید نقش دارند؛ باید در جهت رونق تولید ملی حرکت و کمک کنند.

 

نظرات:

loader