آشنایی با فرصت های آموزشی و شغل فن ورز شبکه هوایی برق
1398/01/05 تعداد بازدید: 571
print
آشنایی با فرصت های آموزشی و شغل فن ورز شبکه هوایی برق

آشنایی با فرصت های آموزشی و شغل فن ورز شبکه هوایی برق

 


آشنایی با دوره های آموزشی | فن ورز شبکه هوایی برق

 

آشنایی با فرصت های آموزشی و شغل فن ورز شبکه هوایی برق

 

 نام دوره آموزش

            فن ورز شبکه هوایی برق

 

کد ملی آموزش شغل

            741320050080001

 

طول دوره آموزش

با توجه به میزان ساعات برگزاری این دوره در هفته  ، حدود یک ماه و نیم (43 ساعت آموزش نظری و 96 ساعت آموزش عملی و در مجموع 139 ساعت )

 

مسیر ارتقاء و تکمیل مهارت

کارآموزان پس از گذراندن دوره آموزشی فوق ، در صورت تمایل جهت ارتقاء مهارت خود می توانند در دوره های مهارتی مرتبط شرکت نمایند.

 

وضعیت کنونی ،آینده شغلی و مزایای اشتغال این حرفه

در حال حاضر شرایط اشتغال به کار در این رشته مناسب می باشد و آینده کاری آن نیز خوب  پیش بینی می شود بعنوان نمونه در یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای , 15 نفر از آموزش دیده های حرفه فن ورز شبکه هوایی برق که با همکاری شرکت توزیع برق اجرا گردید ، با افزایش دانش فنی و تجربه کاری ،تصمیم به ثبت شرکت پیمانکاری نمودند و در حال حاظر در نقاط مختلف کشور مشغول به فعالیت می باشند. حداقل میزان حقوق شاغلین در صورت رضایت کارفرما می تواند تا دو الی سه برابر حقوق تعیین شده وزارت کار افزایش یابد. برق کار می تواند با توجه به تخصص خود در قسمت های مختلف از جمله اتفاقات،تعمیرات،روشنایی معابر، بازرسی و نصب و تعویض کنتور، تست لوازم اندازه گیری، قرائت لوازم اندازه گیری و... مشغول به کار شود.

 

 

شرایط لازم  جهت شرکت در دوره

1-  دارا بودن حداقل تحصیلات دیپلم برق

2- دارا بودن سلامت کامل جسمی و روانی

3- داشتن حداقل سن  15 سال تمام ( به استناد تبصره 2 ماده 18 آئین نامه نحوه ی تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد پذیرش کارآموزان گروه سنی 15- 12 سال ، منوط به ارائه اجازه ی کتبی ولی و یا قیم قانونی کارآموز است).

4-    این دوره آموزشی پیش نیاز مهارتی ندارد

 

 

 

 

اهمیت حرفه فن ورز شبکه هوایی برق

استفاده از انرژیهای خدادادی موجود درطبیعت، همیشه مورد نظرانسان بوده است. مطالعات گوناگونی برای تغییر شکل انرژی، به طوری که به کارگیری آن ساده باشد، صورت گرفته است. انرژی الکتریکی حاصل این کوشش هاست که ازتبدیل سایر انرژی ها به دست می آید.امروزه یکی ازمهم ترین شکل های انرژی که درتمام جهان مود استفاده قرار می گیرد ، انرژی برق است. در کشور ما نیزانرژی برق در تولید و اقتصادی یکی از مولفه های اصلی توسعه به شمار می رود و رشته فن ورز شبکه هوائی یکی از رشته های تخصصی و پایه مورد نیاز در صنعت توزیع برق می باشد.

 

شرح شغل

فن ورز شبکه هوایی برق در حوزه ی برق بوده و شایستگی هایی از قبیل خواندن نقشه های برق، بررسی انواع پلان وپروفیل مسیر خطوط شبکه های هوایی،نصب ادوات شبکه های هوایی، نصب هادی در شبکه های هوایی ، نصب اتصال زمین بر روی شبکه های هوایی، نصب ترانسفورماتور پست شبکه هوایی،کنترل، تعمیر، سرویس و نگهداری شبکه های هوایی را شامل میشود و این شغل با افرادی که در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های هوایی فعالیت می کننددر ارتباط است.

  

مزایای گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

 گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای کد استاندارد بین المللی مشاغل (2008-ISCO) می باشد که دارندگان آن با احراز صلاحیت شغلی می توانند از مزایای قانونی مختلفی بهره مند گردند. از جمله این مزایا : ضوابط جایگزینی و احتساب دوره های آموزش فنی و حرفه ای به جای تجربه شغلی (سوابق کار)، در طرح های طبقه بندی مشاغل کارگاه های مشمول قانون کار .

 

 


نظرات:

loader