گزارش کارگروه اشتغال و کارآفرینی سرمایه گزاری شهرستان
1397/05/23 تعداد بازدید: 464
print

جلسه ی کارگروه اشتغال وسرمایه گزاری22 مرداد1397 جلسه ی کارگروه اشتغال همزمان با روز تشکل های اجتماعلی در روز دوشنبه 22مرداد 97در معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان سبزوار در ساعت ده صبح برگزار گردید. دستور جلسه در مورد علل کُند شدن پرداخت های تسهیلات بود و جلسه توسط معاونت فرمانداری آقای دکتر پارسی پور آغاز شد.

 جلسه ی کارگروه اشتغال وسرمایه گزاری22  مرداد1397

جلسه ی کارگروه اشتغال همزمان با روز تشکل های اجتماعلی در روز دوشنبه 22مرداد 97در معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان سبزوار  در ساعت ده صبح برگزار گردید.

دستور جلسه در مورد علل  کُند شدن پرداخت های تسهیلات بود و جلسه توسط معاونت فرمانداری آقای دکتر پارسی پور آغاز شد.

اعلام شد که تاکنون مبلغ چهار میلیارد و پانصد هزار تومان  توسط بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی پرداخت شده است.

بوجه ی ابلاغی در خصوص تسهیلات اشتغال زایی شهرستان 70 میلیارد تومان می باشد که تاکنون جذب نشده و این بوجه شناور است و با توجه به عملکرد بانک ها و دستگاههای اجرایی شهرستان سبزوار بزرگ رتبه ی پایین تری نسبت به شهرستان های مجاور نظیر قوچان دارد.

طرح های در دست اقدام شهرستان پنج میلیارد ویکصدر هزار تومان و طرح های مصوب شده هشت میلیارد می باشد.

با توجه به ابلاغیه ی جدید میلغ بیست و هشت میلیارد برای طرح های روستایی به بوجه ی شهرستان افزوده شده است.

و تاکنون تعداد دوهزارو دویست و پنجاه و یک طرح در سایت ثبت نام کرده اند

در کارگروه استان مصوب شده برای روستاییان بخصوص در مورد ضمانت ها سفته نیز مورد تایید بانک ها قرار گیرد و سند مالکیت نیزجزء20% درصد سهم آورده  محصوب گردد.

در جلسه اشتغال مطرح شد که اولویت با طرح های فناورانه و دانش بنان  در روستا ها و شهر های زیر ده هزار نفر  است

نماینده ی مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان در جلسه نیز اعلام کرد که با توجه به این که از سال 1394 نامش از سایت مشاغل خانگی حذف شده و اگنون که در سامانه کارا اضافه شده محدود به آموزشگاه های آزاد تحت نظر این اداره می باشد و عملاً چون درصد طرح های فراگیر 18% می باشد بازهم این اداره آموزشی با توجه به عملکرد گزشته که به عنوان اداره ی نمونه در کارگروه اشتغال در استان مطرح بوده  و با توجه به پایین بودن رتبه ی شهرستان ،ترتیبی اتخاذ گردد که آموزش فنی و حرفه ای قدرت مانور بیشتری در کارگروه شهرستان داشته باشد.

نظرات:

loader