1397/09/26 تعداد بازدید: 960
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس از آموزش رایگان مهارت برای جویندگان کار در مشهد سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار با هدف توجه به‌بازار فعلی و نیاز به کسب تجربه توسط کارجویان و استفاده از فضاهای کاری اصناف اجرا می‌شود.

وی هدف دیگر از اجرای این طرح را آشنا کردن کارجویان با محیط واقعی کسب و کار دانست و افزود: بخشی از این طرح  به‌پایداری مشاغل و انتقال تجربیات از پیشکسوتان به‌جوانان است.

رحیمی هدف دیگر این طرح را نزدیک کردن و اتصال مهارت‌جو با کارفرما و واحد پذیرنده‌ای که قصد گرفتن نیروی کار را دارد، عنوان و بیان کرد: برنامه این است که از پتانسیلی که در واحدهای صنفی است در مهارت‌آموزی استفاده شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این طرح هیچ تعهد کاری و بیمه‌ای برای واحد پذیرنده ایجاد نمی‌کند، متذکر شد: همه افراد در همه مقاطع تحصیلی می‌توانند در این طرح شرکت کنند و محدودیتی از این لحاظ وجود ندارد، فقط در دوره کارورزی فرد مهارت‌جو باید حداقل فوق دیپلم داشته باشد.

رحیمی با اشاره به‌اینکه محدود سنی متقاضیان باید از 15 سال تا 25 سال باشد، تصریح کرد: نیازسنجی را ما به‌عهده اصناف و روسای اتحادیه‌ها گذاشته‌ایم، چراکه هر اتحادیه خودش بهتر به‌بازار کار، کمبودها و نیازهایش اشراف دارد.

وی ادامه داد : ما در سال گذشته، 3 هزار و 600 نفر را براساس تقاضای بازار وارد دوره‌های مهارت‌آموزی کردیم که از این تعداد، 2 هزار نفر این دوره را به‌پایان رساندند و هم‌اکنون 40 درصد آنها در همان حیطه‌ای که مهارت دیده‌اند، مشغول به‌کار هستند.

 

نظرات:

loader