1400/11/06 تعداد بازدید: 322
print
نخستین جلسه کمیته مهارت آموزی در نظام غیررسمی کارجویان ذیل کارگروه مهارت آموزی تشکیل شد

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تشکیل نخستین جلسه کمیته مهارت آموزی در نظام غیررسمی کارجویان زیر مجموعه کارگروه تخصصی آموزش های مهارتی شورای عالی اشتغال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نخستین جلسه کمیته مهارت آموزی در نظام غیررسمی کارجویان به ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نائب رئیسی، کمیته امداد امام خمینی 5 بهمن سال جاری در محل دفتر ریاست سازمان تشکیل شد.

این جلسه با حضور محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان و نمایندگان دستگاه های اجرایی با دستور کار تعیین اعضاء دائمی کمیته، برنامه و مقررات و سایر الزامات جلسات تشکیل شد.

همچنین تبادل نظر در خصوص اهداف و شرح وظایف کلی کمیته، مشتمل بر: بازخوانی ارکان و فرایندهای نظام مهارت آموزی مرتبط به گروه های هدف، آسیب شناسی تفکیکی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع و چالش های اجرایی با استفاده از ظرفیت کارگروه آموزش های مهارتی و شورای عالی اشتغال صورت گرفت.

در این جلسه پیشنهاد طرح ها و برنامه های جدید به منظور توسعه کمی و کیفی مهارت آموزی متناسب با ویژگی های گروه هدف با لحاظ الزامات و استمداد از شورای عالی مهارت برای تمهید الزامات و طرح راهکارهای ارتقاء  هماهنگی و هم افزایی اجرایی بین دستگاه ها و مداخله گران زیست بوم مهارت آموزی و اشتغال با تمرکز بر گروه هدف کمیته مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان جلسه مقرر گردید: نمایندگان دستگاه ها نسبت به ارائه نیازهای نیروی انسانی ماهر در طرح های توسعه ای هر بخش اقدام و همچنین در تعامل با بخش های غیر دولتی (خصوصی) مرتبط با هر بخش نیاز نیروی انسانی این بخش ها را نیز در جلسه بعدی ارائه نمایند. علاوه بر این نمایندگان مکلف شدند ظرفیت های موجود برای ارائه خدمات آموزشی مهارت محور خود را احصاء و در جلسه آتی ارائه نمایند.

نظرات:

loader