1396/10/04 تعداد بازدید: 1014
print
معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی: افزایش آمار آموزش مهارتی زنان روستایی در سال جاری

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خبر داد: ارائه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به ۲۷ هزار زن استان تا پایان سال جاری

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خاسان رضوی، سید جواد حسینی در کارگروه تخصصی زنان و خانواده خراسان رضوی، گفت: میزان آموزش مهارت های فنی و حرفه ای ویژه زنان استان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  از 22 هزار نفر در سال 95 به 27 هزار نفر در پایان سال 96 خواهد رسید.
معاون استاندار با اشاره به برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی برای آموزش و توانمند سازی زنان گفت: توجه به آموزش در نقاط آسیب پذیر، آموزش زنان و آموزش روستائیان بویژه زنان روستایی از نقاط مثبت برنامه های آموزش فنی و حرفه ای می باشد.
وی اظهار داشت: در 18 روستا از 100 روستای  مشمول طرح توانمند سازی زنان روستایی، آموزش های فنی و حرفه ای برای 584 نفر اجرا شده است که 80 درصد آنان زنان بوده اند.
معاون استاندار  با بیان اینکه آموزش های مذکور در راستای توانمند سازی روستائیان در 27 رشته آموزشی بوده است اظهار داشت: علاوه بر آموزش در روستا ، آموزش در سکونتگاه های غیررسمی نیز توسط این سازمان انجام شده است که بیش از 80 درصد شرکت کنندگان در این آموزش ها زنان می باشند.
وی افزود: آموزش های مهارتی ویژه معتادینی که مراکز نگهداری معتادین متجاهرماده 16 نگهداری می شوند نیز در دستور کار سازمان فنی و حرفه ای قرار گیرد.
حسینی نگاه دولت به ویژه در آموزش های رسمی را مهارت آموزی دانست و افزود: تاکید رئیس جمهور هم بر مهارت آموزی دانش آموزان است و دانشگاه های کشور نیز به سمت دانشگاه های نسل سوم یعنی دانشگاه های مهارتی در حال حرکت هستند.

 

نظرات:

loader