1397/12/27 تعداد بازدید: 1377
print
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: در شرایط کنونی به تفکر بازنگرانه و تحولات مقررات گذارانه نیاز داریم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین رونمایی از نظام نوین مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد گفت: با رونمایی این نظام در مسیر ارائه آموزش های مهارتی هدفمند، فعال و اثربخش قرار داریم

 

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل اموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت، با بیان اینکه مصادف شدن این رونمایی با روز بزرگداشت شهدا را به فال نیک می گیریم، تأکید کرد: برای ساختن جامعه ای بهتر و آبادتر مأموریت سنگینی به دوش داریم.

 

وی با بیان اینکه تحولات نهادی، ماندگار و اثربخش هستند، گفت: تحولات نهادی، رفتارهای ما را به صورت پایدار تحت تأثیر قرار می دهد و باعث بازنگری روابط مان می شود.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور به تفکر بازنگرانه، تحولات مقررات گذارانه نیاز داریم  و باید از امکانات موجود استفاده بهینه شود.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به وجود اسناد بالادستی متعددی که بر توسعه بخش خصوصی تأکید می کند، گفت: با برقراری رابطه و قاعده های درست بین آموزشگاه ها و بنگاه های اقتصادی می توانیم تحولات اساسی در حوزه های مهارت آموزی ایجاد کنیم.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از قاعده های درست در این خصوص، توسعه روابط بین آموزشگاه ها و بنگاه های اقتصادی است.

 

وی گفت: نظام نوین مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد یک نظام اندیشیده شده ای از روابط جدیدی بین کنشگران حوزه های مهارتی؛ سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، بنگاه های اقتصادی، آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد، مربیان،  مدیران و مؤسسان است.

 

پاک سرشت با تأکید بر نقش مهم بنگاه های اقتصادی در اجرای این نظام گفت: در طراحی نظام نوین مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، نیازهای بنگاه های اقتصادی به عنوان یک اصل جدی در حوزه آموزش های مهارتی در نظر گرفته شده واختیارات و مأموریت های این آموزشگاه ها تنوع پیدا کرده و افزایش یافته است.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه گفت: در تدوین نظام نوین مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به اهمیت جایگاه و نقش مربیان و نخبگان مهارت بیش از پیش پرداخته شده است.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر نقش مهم کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در طراحی و تدوین نظام نوین مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، گفت: تمام محورهای این نظام توسط نمایندگان بخش خصوصی و دولتی بررسی شده است.

 

 پاک سرشت با بیان اینکه امروزه، شاهد تکاپو و تحرکی از طرف نهادهای تصمیم گیر در حوزه آموزش های مهارتی هستیم، گفت: فرصت خوبی است که آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد با آمادگی، توانمندی و اختیاراتی که دارند فعالانه تر از قبل عمل کنند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با اشاره به تجربه کشورهای مختلف، گفت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور، نیاز به ترمیم مهارت نیروی کار و ارتقای مهارت نیروی انسانی بیشتر از هر زمان دیگر احساس می شود.

 

وی با تأکید بر توسعه بخش خصوصی گفت: آمادگی داریم حوزه های دیگری مانند حوزه مشاوره را به بخش خصوصی توانمند و متخصص واگذار کنیم.

 

پاک سرشت با بیان اینکه در سال آینده باید مسیرمان، مسیر تحولات نهادی باشد، افزود: تحولات نهادی محصول اندیشه ورزی، پیامدسنجی، گفتگو و دانش عمیق است و نظام مهارت آموزی مهمترین ابزار رکن مدیریت این تحولات است.

 

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید به اهمیت مهارت آموزی پی ببرند، گفت: با اجرای نظام نوین مدیریت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد تحول خوبی در توانمندسازی مهارتی جوانان اتفاق خواهد افتاد.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان از مسئولان بخش دولتی و خصوصی که در طراحی و تدوین نظام مذکور همکاری داشته اند، تشکر کرد

نظرات:

loader