1401/09/07 تعداد بازدید: 263
print
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مرکز آموزش فنی وحرفه ای اشتهارد به اردوگاه مهارتی دانشجویی کشور تبدیل می شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه ای اشتهارد به اردوگاه مهارتی دانشجویی کشور تبدیل می شود، بیان داشت: این مرکز به عنوان قطب مهارتی در اجرای طرح های کهاد و نخلستان در کشور محسوب می شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، در آیین افتتاحیه مرکز پژوهش و توسعه مهارت ایران در اشتهارد (پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران)، اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی (کهاد و نخلستان) با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور، از مهمترین اهداف افتتاح این مرکز می باشد.

وی از تدوین یک هزار و ۲۳۴ استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان با تکیه بر دانش "فناوری اطلاعات" خبرداد و تصریح کرد: برای تهیه این استانداردها از مباحث روز دنیا و تجربه کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده شده که با محوریت دانشجویان است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی تلفیقی یا هیبریدی مهارتی (کهاد)  همزمان با آموزش های کلاسیک برای دانشجویان در نظر گرفته می شود که شامل ۵۴۰ ساعت آموزش معادل ۱۸ واحد درسی می باشد.

 

وی اظهار داشت:  در طرح نخلستان نیز برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که رشته‌های تحصیلی آن‌ها در بازار کار مشتری ندارد نیز طرح آموزش مهارتی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب دوره‌های ۶ ماهه و یک دوره سه ماهه کارورزی در مراکز پارک علم و فناوری و توسعه مهارت پیش بینی شده است.

وی از مهیا بودن زمینه اجرای این طرح با دانشگاه‌های دیگر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه تهران تا مرزهای دانش پیش می‌روند و علم روز را دارند با اجرای این طرح، محیط مهارت آموزی هم وارد می‌شود.

 

حسینی‌نیا ادامه داد: ویژگی خاصی که آموزش‌های مهارتی در این دوره دارد این است که آموزش‌ها خاص دانشجویان طراحی شده با ویژگی‌هایی که ان‌ها دارند. اینکه اولویت با بحث‌های آی تی است که این صنعت یکی از پایه‌های اصلی مشاغل آینده به حساب می‌آید.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در پایان اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با منویات خود حجت را بر ما تمام کردند و تأکید بسیاری روی امر مهارت آموزی و موضوع دانش آموختگان و بیکاران داشتند که به همین منظور نیاز است تا برای برخی رشته‌ها دوره‌های تکمیلی در قالب مهارت آموزشی به عنوان مهارت آموزی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان انجام که آغاز اجرایی آن را اعلام می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای تعداد هشت مرکز دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای می باشد که این مرکز در شهرستان اشتهارد در زمینی به مساحت ۵۰ هزار و ۶۴۱ مترمربع است که ۳۲ هزار متر مربع آن توسط خیری به نام ایرج اشتهاردی تبدیل به مرکز آموزش فنی و حرفه ای شده و مابقی این مساحت در اختیار دانشگاه پیام نور قرار گرفته است . 

 

نظرات:

loader