1400/06/18 تعداد بازدید: 416
print
معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: تمام سرمایه های انسانی سازمان و منابع موجود را در مسیر تحقق وعده های دولت بسیج می کنیم

  

 

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نخستین نشست با معاونان و تعدادی از مسئولان سازمان گفت: با بسیج سرمایه عظیم نیروی انسانی سازمان و بهره گیری از منابع ارزشمند موجود، تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم در راستای تحقق وعده های دولت به کار می‌گیریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نخستین نشست غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با معاونان و تعدادی از مسئولان این سازمان‌، در نخستین روز کاری خود، هفدهم شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

در این نشست اسماعیل زارعی کوشا، مشاور وزیر تعاون و سرپرست حوزه وزارتی و علی اوسط هاشمی، رئیس سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز حضور داشتند.

حسینی نیا در ابتدا با تشکر از حسن اعتماد وزیر تعاون برای انتصاب وی به عنوان رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار امیدواری کرد تا با همراهی تمامی اعضای مجموعه توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گام های ارزشمندی در حوزه مهارت آموزی تحقق یابد.

وی در ادامه از تلاش ها و اقدامات علی اوسط هاشمی، رئیس سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دیگر نقش آفرینان حوزه مهارت آموزی تشکر کرد.

معاون وزیر تعاون افزود: در حال حاضر اهمیت نقش سازمان آموش فنی و حرفه ای با رسالت سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی در مسیر توسعه کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و با بسیج سرمایه عظیم نیروی انسانی سازمان و بهره گیری از منابع ارزشمند موجود، تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم در راستای تحقق وعده های صادقانه دولت به کار می گیریم.

*طراحی و اجرای برنامه اشتغال برای جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی با همکاری دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری از برنامه‌های اصلی سازمان است

 حسینی‌نیا افزود: علاوه بر پیگیری و اجرای کارهای خوب قبلی برنامه های جدیدی برای نقش آفرینی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان حلقه اساسی زنجیره ایجاد اشتغال برای جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی با همکاری دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری طراحی و به مرحله اجرا در می آوریم و تلاش میکنیم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مسیر توسعه پایدار کشور به جایگاه واقعی خود برسانیم.

*پیگیری رفع مسائل و مشکلات بودجه‌ای و اعتباری سازمان و ایجاد رضایت شغلی همکاران به ویژه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها

وی تصریح کرد: برای این منظور پیگیری رفع مسائل و مشکلات بودجه‌ای و اعتباری سازمان و ایجاد رضایت شغلی همکاران به ویژه در سطح استان‌ها و شهرستان ها و تدوین برنامه جامع سازمان در برنامه هفتم توسعه کشور از جمله اولویت‌های سازمان فنی حرفه ای در دوره جدید خواهد بود و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه مهارت آموزی صورت گرفته است بر تداوم اجرایی کردن تفاهم نامه های منعقده سازمان با دیگر دستگاه ها به عنوان سرمایه ای ارزشمند تأکید کرد.

معاون وزیر تعاون افزود: بی تردید تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت موضوع آموزش های فنی و حرفه ای و تاکید ریاست محترم جمهور و وزیر محترم بر اهمیت و جایگاه این آموزش ها و همراهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی سرمایه ارزشمندی برای خدمت با انگیزه و موثر و منتج به نتیجه در مسیر افزایش بهره‌وری ملی و و اشتغال مولد جوانان برای همکاران سازمان خواهد بود .

حسینی نیا در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با توکل به خدا و نیت خیر و اخلاص عمل، شاهد گشایش و پیشرفت امور در خدمت گزاری به مردم باشیم.

اسماعیل زارعی کوشا، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست حوزه وزارتی نیز در نشست مذکور ضمن تقدیر از اقدامات علی اوسط هاشمی، رئیس سابق سازمان گفت: مسیر طی شده با قوت و کارآمدی بیشتر باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به حضور موثر غلامحسین حسینی نیا در دوران مسئولیتش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توانمندی وی در تلفیق علم و عمل تأکید کرد.

زارعی کوشا افزود: امیدواریم که شاهد توفیقات روز افزون در حوزه آموزش های مهارتی و تغییر نگاه مردم و مسئولان از مدرک گرائی به سمت مهارت آموزی باشیم.

علی اوسط هاشمی، رئیس سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست مذکور، ضمن آرزوی موفقیت برای حسینی نیا در مسئولیت جدیدش، اظهار امیدواری کرد که شاهد تراوش انگیزه های بلند و فراهم شدن زمینه های تربیت انسان توانمند در کشور باشیم.

وی در ادامه جامعه محور کردن مهارت، ضرورت بازنگری و بازارآرائی در نظام آموزش رسمی و غیر رسمی کشور و گفتگو محوری و بهره گیری از خردجمعی و توان کارشناسی همکاران را از جمله امور اجتناب ناپذیر برای توسعه سرمایه های انسانی کشور برشمرد

نظرات:

loader