1396/04/28 تعداد بازدید: 1662
print
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:  تشکل خیران توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای می تواند به الگویی برای کشور تبدیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، در جمع اعضای تشکل خیران توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در مشهد حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، سید جواد حسینی در جمع اعضای تشکل خیران توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت: یکی از ضرورت های اصلی در این حوزه، ارتقا کیفیت فنی و حرفه ای برای دانش آموزان است و از خیرانی که در این حوزه فعالیت کنند استقبال می کنیم به همین جهت سعی شد در کوتاه ترین زمان ممکن مقدمات شکل گیری این تشکل فراهم شود.
  وی از نحوه ی توزیع دانش آموزان در حوزه ی رشته های تحصیلی، ابراز گلایه کرد و افزود: هم اکنون 44 درصد در رشته تجربی، 18 درصد ریاضی و 38 درصد در کار و دانش و هنرستان مشغول هستند که باید به 60 درصد برسند.
وی تاکید کرد: فعالیت ها باید به گونه ای باشد که ذائقه ها ار رویکرد آموزشی حافظه محور به سمت آموزش های فنی و حرفه ای تغییر پیدا کند. 
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان تقسیم بندی نظام تعلیم و تربیتی به ارگانیکی و مکانیکی، خاطر نشان کرد: نظام های مکانیک در گسست با جامعه فعالیت می کنند یعنی آموزش بدون توجه به نیازها؛ در صورتی که باید نظامی  ارگانیک داشته باشیم تا متناسب بانیازها فعالیت کند.
وی تصریح کرد: در همه ی حوزه ها این انقطاع تا حدودی وجود داشته به همین منظور سعی شده تا تشکل های مردم نهاد در راستای رفع نیازهای جامعه شکل بگیرد و فعالیت کند.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: باید تلاش شود تا فارغ التحصیلانی متناسب با نیاز جامعه، تربیت شوند.
حسینی یکی از مولفه های مهم در نیازهای جامعه را بُعد اقتصادی دانست و افزود: لازمه ی رونق آن، توسعه ی سرمایه گذاری و آموزش های با کیفیت تر فنی است.
وی تصریح کرد: اقتصاد آن قدر مهم است که شاهد بودیم یکی از موضوعات اساسی که در رقابت های انتخاباتی نیز به آن پرداخته شد؛  این حوزه بود.

نظرات:

loader