1401/02/11 تعداد بازدید: 256
print
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد؛ ضرورت توسعه آموزش های مهارتی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست هم اندیشی با مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و مدیران عامل مناطق آزاد بر ضرورت توسعه آموزش های مهارتی در این مناطق تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمدرضا شاه‌پسند، توسعه آموزش های مهارتی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه تجاری را موجب ایجاد و پایداری اشتغال و همچنین توسعه و بهبود صادرات برشمرد و افزود: در دنیا نیز مناطق آزاد تجاری تأثیر چشمگیری در تولید ناخالص داخلی و بهره‌وری و تأمین تراز تجاری کشورها، دارند.

وی تصریح کرد: مطابق با شعار سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» و برنامه‌های کلان وزارت مردم، ایجاد جریان ملی مهارت‌آموزی، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی برای رشد اقتصادی پایدار مطابق با نیاز بازار کار و تحولات فناوری و تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه‌نگر در راستای کاهش زمان انتظار دسترسی به شغل از طریق مهارت و .... از برنامه‌های در دست اجرای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می باشد.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان سخنان خود اعلام داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی در هر استان براساس سند آمایش سرزمینی و موقعیت‌های شغلی و ظرفیت‌های هر منطقه صورت می پذیرد.

بر اساس این گزارش این نشست در راستای انعقاد تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور) با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و به منظور تشریح برنامه ها و ظرفیت‌های عملیاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

نظرات:

loader