1397/08/26 تعداد بازدید: 977
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو رادیویی از اشتغال 40 درصدی مهارت آموختگان طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی خبر داد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با حضور در برنامه زنده رادیویی به تشریح عملکرد این اداره کل پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در برنامه زنده رادیویی " ما می توانیم" به تشریح عملکرد این اداره کل پرداخت و به سوالات کارشناسان و تماس های تلفنی شهروندان پاسخ داد.

وی در این گفت و گو با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان با به کارگیری ظرفیت های صنوف اظهار کرد: این طرح با همکاری اجتماعی 680 واحد صنفی اجرایی شده است که در مجموع با رهگیری صورت گرفته بالغ بر 40درصد مهارت آموختگان این طرح جذب بازار کار شده اند.

وی افزود: هماهنگی برای اجرای این طرح به عمل آمده و در تمامی کارگروه های اشتغال شهرستان های استان به تصویب رسیده است و تفاوت ان با طرح هایی مانند استاد - شاگردی در این است که جذب افراد آموزش گیرنده بر اساس نیاز بازار کار انجام می شود و همه کسانی که دوره مهارت آموزی را با موفقیت سپری کنند امکان اشتغال در همان شغل را دارند.
رحیمی گفت: روال ارائه آموزش های مهارتی در قالب این طرح توام با ظرفیت سنجی بازار کار و جذب نیروی مهارت صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود رونمایی از مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و اولین وقف مهارت آموزی در سال جاری را از دیگر نقاط شاخص این حوزه نام برد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش آموزش فنی و حرفه ای در تحقق شعار سال" حمایت از کالای ایرانی" اظهار کرد: یکی از عوامل تحقق این شعار قطعا بالا بردن کیفیت کالاهاست که این نیز محقق نمی گردد مگر با توانمندسازی نیروی تولید کننده که این امر نیز در گروه آموزش دقیق و تخصصی است که در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای قابلیت اجرای آن وجود دارد.

رحیمی در ادامه از آینده نگری و استعداد سنجی در آموزش های قابل ارائه در کارگاه ها گفت و اضافه کرد: قطعا در آینده و با توجه به پیشرفت صنایع کشور نیازمند نیروهایی است که در علوم وفنون جدید مهارت داشته باشند که این آینده نگری در سازمان آموزش فنی و حرفه ای لحاظ شده است و اکنون برخی از این آموزش ها نظری بیوتکنولوژی و ربات های صنعتی در حال اجراست.

 

نظرات:

loader