1398/04/23 تعداد بازدید: 695
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی : آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای نیاز جامعه امروز برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در نشست مشترک کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با استاندار ، مدیران کل و روسای دانشگاههای استان خراسان رضویاظهار داشت : آموزش های مهارتی به جهت ضرورت بروزرسانی آموزش های فنی و حرفه ای همگام با رشد و تغییرات تکنولوژیک بسیار گران قیمت بوده و نیازمند تخصیص اعتبارات ونگاه ویژه مجلس مخصوصاً کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی است.

افشین رحیمی گل خندان  با تاکید بر نقش آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار و حفظ اشتغال موجود افزود: همه متخصصین حوزه آموزش اذعان دارند که آموزش هزینه نیست و سرمایه گذاری است و آموزش های فنی و حرفه ای نیاز جامعه امروز برای تحقق اقتصاد مقاومتی و راهکار برون رفت از مشکلات تحریم های اقتصادی است.

رحیمی در پایان سخنانش دو درخواست تقلیل ساعت کار مربیان آموزش های فنی و حرفه ای همانند معلمان آموزش و پرورش و همچنین تخصیص اعتبار جهت تجهیز کارگاههای آموزشی را از اعضای محترم مطرح کرد.

 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  نیز طی این نشست با بیان اینکه رفع برخی از مشکلات در حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری نیازمند اصلاح قوانین است اظهار داشت: سفر به استان های مختلف کشور به منظور بازدید میدانی از مراکز آموزشی و تحقیقاتی و برگزاری نشست مشترک با استانداران جزو برنامه های کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی است و ما طی این نشست ها و بازدید ها  به دنبال احصا و رفع مشکلات پیش روی حوزه های آموزش، تحقیقات و فناوری هستیم.

 

محمد مهدی زاهدی افزود : برخی مشکلات موجود در این حوزه مربوط به چالش های مدیریتی و برخی هم مربوط به کمبود منابع مالی و بودجه ای است که پیگیری های لازم برای رفع آنها انجام خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار خراسان رضوی درباره طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی افزود: این طرح الگوی اجرایی ارزشمند است که مشارکت همه ارکان حاکمیت را در امر توسعه و پیشرفت به کار می گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان کرمان اجرایی شده است، رهبر معظم انقلاب نیز از نتایج این مدل توسعه ای ابراز رضایت کرده اند.

نظرات:

loader