1400/06/20 تعداد بازدید: 395
print
غلامحسین حسینی نیا در دهمین جشنواره تعالی مدیریت تعاونی گفت: رویکرد دولت سیزدهم تکیه بر توانمندی های مردمی و اقتصاد مقاومتی از جمله بخش تعاون برای مقابله با مشکلات است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وی با اشاره به تقارن آغاز بکار دولت سیزدهم با هفته تعاون گفت: این را باید به فال نیک گرفت زیرا دولت تازه مستقر شده است و رویکرد آن تکیه بر توانمندی های مردمی  و اقتصاد مقاومتی از جمله بخش تعاون برای مقابله با مشکلات است.

وی با بیان اینکه وقتی تشکل ها و تعاونی ها پای کار بیایند، دولت هم حمایت و تسهیل گری خواهد کرد افزود: راه اندازی طرح مسکن کرامت برای ایجاد یک میلیون مسکن، فرصت مغتنمی برای فعال شدن تعاونی های مسکن و یکصد صنعت دیگر است و یک موجی برای ایجاد اشتغال ایجاد خواهد کرد.

حسینی نیا با اشاره به اینکه، اگر یکی از مشکلات امروز کشور، نظام توزیع ناعادلانه کالا و خدمات است، بهترین مکانیزم حل این مشکل تعاونی های مصرف به عنوان یک شبکه گسترده و آماده خدمت هستند که می تواند بدون واسطه گری و دلالی کالا و خدمات را به دست مردم برسانند.

وی به نقش مهم مرزنشینان در حفظ امنیت کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های کشور مشکل معیشت و اشتغال مرزنشینان است و چنانچه تعاونی های مرزنشینان به معنای واقعی پای کار باشند و نماینده جامعه مرزنشین باشند می توانند زمینه ایجاد فرصت های شغلی و تامین معیشت مرزنشینان را فراهم نمایند.

حسینی نیا با بیان اینکه هر مشکلی دولت دارد، راه حل آن تعاونی است گفت: متولیان بخش تعاونی باید از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه، توجه به آموزش برای بروز رسانی تعاونی ها و مدیریت توانمندی که نهاد تعاونی را به عنوان یک بنگاه اقتصادی پیش ببرد یک ضرورت است افزود: به عنوان عضوی از خانواده تعاون، آموزش های فنی و حرفه ای را با اولویت تعاونی ها قرار می دهیم.

علی حسین شهریور، دبیر کل خانه تعاونگران نیز در آیین دهمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی با تاکید بر اینکه در زمینه ترویج و توسعه مشارکت های مردمی، فرهنگ کار جمعی، تقویت سرمایه های اجتماعی و روحیه مسئولیت پذیری در قالب تشکلهای تعاونی، در سطح جامعه بسیار ضعیف عمل شده است اظهار داشت:  با استفاده از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری، شبکه های اجتماعی و تعامل با مراکز آموزشی و علمی از دبستان تا دانشگاه ، باید در جامعه یک موج بزرگ در جهت گسترش تعاون ایجاد شود.

دهمین جشنواره تعالی مدیریت تعاونی توسط خانه تعاونگران، در عصر روز چهارشنبه هفدهم شهریور ماه با حضور فعالان بخش تعاونی و مقامات دولتی از سراسر کشور بصورت آنلاین برگزار شد. در این جشنواره علاوه بر تجلیل از فعالان و پیشکسوتان بخش تعاونی، از مدیران  25 تعاونی و اتحادیه سرآمد در حوزه تعالی سازمانی نیز با اعطای گواهی تعالی تقدیر شد.

نظرات:

loader