1400/06/24 تعداد بازدید: 342
print
غلامحسین حسینی نیا تأکید کرد: تقویت نقش حاکمیتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اتاق های فکر سازمان تشکیل می شود

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سه شنبه 23 شهریور سال جاری با معاونان و مدیران فعلی و پیشین سازمان، طی نشستی به  گفتگو و تبادل نظر پرداخت. 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این نشست حسینی نیا با تأکید بر استفاده از تجارب و نقطه نظرات سرمایه های انسانی سازمان به عنوان ثروت ارزشمند سازمانی از تشکیل اتاق های فکر در فضای نقد سازنده، هم فکری و خرد جمعی خبر داد.

معاون وزیر تعاون در ابتدای این نشست به اهمیت جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به لحاظ پیچیدگی ماموریت ها و وظایف و همچنین نقش اثربخش این سازمان به عنوان سازمانی راهبر در عرصه آموزش های عملیاتی و کاربردی در فرایند توسعه کشور تأکید کرد.

حسینی نیا افزود: برای حل مسائل سازمان و اجرای برنامه های تحولی و نوین می توان در قالب برنامه های ضربتی، کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اقدام کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر اهمیت سرمایه های اجتماعی به عنوان مهم ترین مولفه اثربخشی و تحول در جامعه گفت: باید مشخص کنیم با وضعیت موجود چه می توان کرد که تغییر خوبی در جامعه ایجاد شود تا روحیه امید و نشاط در جامعه به ویژه در بین خانواده ها و جوانان افزایش یابد.

معاون وزیر تعاون گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی تضمین کیفیت آموزش های مهارتی در کشور، با جایگاه رفیع خود فاصله دارد و تقویت نقش حاکمیتی و ارتقای جایگاه آن در جامعه باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا برای انتقال دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تمهیدات خوبی صورت گرفته است که می تواند مقدمه ای برای تشکیل سازمان ملی توسعه مهارت باشد.

حسینی نیا در ادامه گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سازمانی راهبردی در حوزه آموزش است که بیشترین تاثیر را در توسعه نیروی انسانی دارد.

وی با بیان اینکه در انعکاس واقعیت ها تردیدی نخواهیم داشت، گفت: در حال حاضر نظام آموزشی کشور، فراگیران را متناسب با نیاز زمان تربیت نمی کند و پاسخگوی نیاز آینده نمی تواند باشد، مسائل آینده را تنها می توان با راه حل های مربوط به آینده پیش بینی و حل کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تغییرات سریع تکنولوژی گفت: ما نیز در حوزه آموزش های مهارتی به پارادیم تغییر نیاز داریم، به حرکتی بنیادی نیاز داریم، باید برای رسیدن به انقلاب صنعتی چهارم، سازمانی پیشرو باشیم و بر این اساس برنامه ها را پیش ببریم.

حسینی نیا در ادامه از تغییر کارکرد مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آماده کردن مربیان برای نقش آفرینی تازه در حوزه فناوری های نوین و تعامل سازنده با شرکای اجتماعی به عنوان اولویت های سازمانی نام برد.

معاون وزیر تعاون در خاتمه افزود: هریک از ما باید به اندازه توانمان اثربخش باشیم وتا آخرین لحظه ای که مسئولیت داریم، از هیچ تلاش فروگذار نباشیم.

وی در خاتمه بر تداوم نشست های هم اندیشی و شکل گیری اتاق های فکر در سطوح مدیریتی، کارشناسی و مربیان تأکید کرد.

در ادامه نشست مذکور، حاضران به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص ارتقای وضعیت موجود پرداختند.

نظرات:

loader