1401/08/28 تعداد بازدید: 616
print
 درخواست صدور مجوز افزایش سقف 50 درصدی فوق العاده ویژه همکاران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: بارقه امید در نگاه خسته و آرامش قلبی سرمایه های انسانی تلاشگر و خدوم

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی مکاتبه ای با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خواستار صدور مجوز افزایش سقف فوق العاده ویژه همکاران تا سقف ۵۰ درصد و ایجاد بارقه امید در نگاه خسته و آرامش قلبی سرمایه های انسانی تلاشگر و خدوم این مجموعه شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، سرمایه های انسانی را مهم ترین دارایی سازمان، برشمرد و بیان داشت: سرمایه های انسانی، تأثیر بسزایی در قدرت و بهره‌وری و برجسته‌ترین عامل رشد یک سازمان هستند و بهره گیری از سرمایه های انسانی کارآمد، راحت‌ترین راه برای رساندن بازدهی سازمان به بالاترین میزان ممکن است.

وی اذعان داشت: در این نامه با اشاره به پیگیری های مستمر صورت گرفته و مکاتبات عدیده‌ای که از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش فوق العاده ویژه، رتبه بندی مربیان، رفع محدودیت اعمال مدرک تحصیلی آنان، کاهش ساعت اداری و فوق العاده خاص همکاران شده ایم.

معاون وزیر تعاون کار، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را به عنوان رکن اصلی «نهضت مهارت افزایی» در تربیت نیروی انسانی متخصص عنوان و تصریح کرد: کارکنان این سازمان مسئولیتی خطیر  بر عهده دارند و نقش غیرقابل انکار مربیان نخبه و متعهد وکارشناسان در بخش دولتی و خصوصی در اعتلای فرهنگ مهارت آموزی بر کسی پوشیده نیست .

وی با تأکید بر اهتمام ویژه به تأمین معیشت کارکنان سازمان، بیان داشت: مشکلات معیشتی کارکنان سازمان، سد راه برای انجام وظیفه نبوده است؛ ولیکن تفاوت دریافت حقوق کارکنان این سازمان با سایر ارگان ها، منجر به کاهش انگیزه در آنها شده و ما در قبال کارکنان مسئولیت اجتماعی داریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، با اشاره به نقش بی بدیل این سازمان در رفع معضل بیکاری و همچنین ایجاد اشتغال پایدار، اذعان داشت: متأسفانه میزان حقوق و مزایای همکاران در سطح بسیار پائینی قرار دارد و ضروری است به این موضوع به صورت جدی توجه نمود و درخواست ما از همکاران سازمان اداری و استخدامی کشور همفکری و کمک در این موضوع می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه پایه اعتباری حقوق کارکنان سازمان کم می باشد و در چندین سال اخیر به علت عدم تأمین اعتبار لازم در تبدیل وضعیت مربیان و همچنین افزایش و همسان سازی حقوق نیروهای قراردادی، امکان پرداخت اضافه کار و رفاهیات با توجه به عملکرد مثبت این سازمان میسر نمی باشد.

حسبنی نیا با اشاره به اینکه در راستای پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه مدیران و همکاران سازمان اداری و استخدامی نیز با مشکلات سازمان در جریان فعالیت ها و مشکلات سازمان قرار گرفته اند، از تشکیل کارگروه های مشترک و پیگیری‌های موضوع رفع مشکلات سازمان از طریق این کارگروه ها خبر داد.  

نظرات:

loader