1396/12/03 تعداد بازدید: 1035
print
در گفتگو با خبرنگار روزنامه همشهری عنوان شد:ارائه آموزش های فنی و حرفه ای استاندارد، نیازمند منابع آموزشی، مراکز و تجهیزات استاندارد است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: اگر مسئله استانداردسازی کارگاهها و تجهیزات با کمک نهادهای تصمیم گیری و بهره مندی از منابع موردنیاز کارگاه ها حل شود، آموزش های این سازمان به معنای واقعی استاندارد ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس این سازمان در گفتگو با خبرنگار روزنامه همشهری گفت: موضوع استاندارد یا استانداردسازی در ادبیات این سازمان در مورد استاندارد آموزشی است و استاندارد بودن آموزش های فنی و حرفه ای شامل مؤلفه های متعددی از جمله؛ استاندارد منابع، استاندارد مراکز و تجهیزات می شود.

دکتر پاک سرشت گفت: به دلیل مسائل و مشکلات، به ویژه مسائل بودجه ای در سال های گذشته با توجه به کمبود بودجه تملک دارایی، این سازمان نتوانست به اندازه کافی تجهیزات خود را به روز نماید و نیاز است فعالیت های مناسبی در این خصوص انجام دهد و بهبود حاصل شود.

وی در ادامه تأکید کرد: از ناحیه استانداردهای آموزشی این اطمینان را می دهم که استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به روز است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر مسئله استانداردسازی کارگاهها و تجهیزات با کمک نهادهای تصمیم گیری و بهره مندی از منابع موردنیاز آنها حل شود، آموزش های سازمان به معنای واقعی استاندارد ارائه می شود.

بخشی از نیازهای تجهیزاتی مراکز آموزشی با  گردش تجهیزات کارگاهی بین مراکز استانی تأمین

می شود

دکتر پاک سرشت گفت: برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای بهبود وضعیت تجهیزات، گردش تجهیزات بین استان ها است که این امکان را فراهم می کند طی یک گردش کاری، تجهیزات منتقل شود و در جای لازم استفاده شود و این بخشی از خلاء تجهیزات سازمان را جبران می کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: رویکرد این سازمان در خصوص بهبود و ارتقای استاندارد آموزشی، تخصصی کردن آموزش در استان ها است و در صدد طراحی برنامه ای در این خصوص هستیم.

آموزش های فنی و حرفه ای در استان ها براساس مزیت های اصلی استان ارائه می شود

وی افزود: به این صورت که رشته های اولویت دار هر استانی یعنی صنعت هایی که مزیت اصلی آن استان محسوب می شود، شناسایی و آموزش صنایعی که به صورت تخصصی در آن استان ارائه می شود را به عهده بگیرد.

دکتر پاک سرشت در خاتمه تأکید کرد: ارائه آموزش های استاندارد به معنی واقعی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیازمند تجهیزات به روز، منابع کافی، مربیان متخصص است تا آموزش های مربیان و کارآموزان به درستی انجام شود.

 

 

نظرات:

loader