1398/03/05 تعداد بازدید: 929
print
در گفت وگو با ایلنا مطرح شد: کسب مهارت های فنی و حرفه ای فرصتی مناسب برای اشتغالزایی است

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهید عباسیان تایباد گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار نیاز است مهارت های فنی و حرفه ای بیشتر توسعه یابد و در این زمینه همکاری تمام دستگاه های دولتی و خصوصی ضروری است

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان تایباد گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار نیاز است مهارت های فنی و حرفه ای بیشتر توسعه یابد و در این زمینه همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی ضروری است.اسماعیل نیک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، با توجه به رشته‌های ارائه شده در این مرکز اظهار داشت: این رشته ها شامل پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی، کشتکار گلخانه‌ای، تعمیر لوازم خانگی، عمران نصب پنل های خورشیدی ، آرماتوربند ، گوهر تراشی  و برق کاری صنعتی است. 

وی افزود:حرفه های مذکور بر اساس ساعت استاندارد سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور مشخص می باشد و در پایان دوره به قبول‌شدگان در آزمون گواهینامه فنی و حرفه ای اعطا می شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید عباسیان تایباد تصریح کرد:همچنین کارآموزانی که دوره آموزشی آنها به اتمام رسیده برای ارائه به فرمانداری و دستگاهای دولتی و خصوصی معرفی می شوند که یکی از این دوره ها کارآموزان رشته برق در حرفه کولرهای آبی جهت سرویس و ارائه خدمات به کلیه دستگاههای اجرایی معرفی شدند .

وی ادامه داد: این اقدام از یک سو فرصت شغلی و کسب تجربه برای کارآموزان را فراهم می‌کند و از طرف دیگر نهادهای دولتی برای این خدمات  از تخفیف لازم برخوردار می‌شوند.

نیک محمدی با اشاره به ایجاد و رونق بازار فروش محصولات تولید شده در این مرکز گفت: طبق تفاهم‌نامه و تعاملات با معین اقتصادی شهرستان قرار شده منطقه ویژه اقتصادی دوغارون جهت توسعه ، عرضه و برگزاری دوره های تولید محور و همچنین  فروش تولیدات کارآموزان و کارآفرینان برنامه های لازم را اجرایی نمایند .

لازم به ذکر است که با توجه به تعاملات انجام گرفته با نیرو های مسلح شهرستان از اواخر اردیبهشت ماه 59 نفر در دوره های آموزشی مرکز ثبت نام به عمل آوردند .

نظرات:

loader