1398/08/04 تعداد بازدید: 1031
print
در کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان خراسان رضوی مطرح شد : ایجاد اولین مرکز نوآوری تخصصی در حوزه طلا و جواهرات و سنگهای قیمتی در مشهد

طی جلسه کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان خراسان رضوی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد ایجاد اولین مرکز نوآوری تخصصی در حوزه طلا و جواهرات و سنگهای قیمتی در مشهد تصویب گردید.

 

طی جلسه کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان خراسان رضوی که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد ایجاد اولین مرکز نوآوری تخصصی در حوزه طلا و جواهرات و سنگهای قیمتی در مشهد تصویب گردید. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی این تفاهم نامه همکاری فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و کانون هماهنگی دانش ، صنعت و بازر جواهرات و سنگهای قیمتی ایران امضاء و مبادله گردید .

طی این نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ایجاد یک مرکز نوآوری علمی در منطقه و در نزدیکی دانشگاه فردوسی مشهد ابزار خوشحالی کرد و افزود : وظیفه ما حمایت از شرکتهای دانش بنیان در راستای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است و تا زمانی که ما به نیروی انسانی اهمیت ندهیم شرایط به نفع کشور رقم نخواهد خورد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز طی این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه ایران در عرصه سنگهای قیمتی و ارتباطی که این روزها مراکز علمی با صنعتی در این حوزه ایجاد کرده اند گفت :  هم اکنون شهر مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها به ثبت رسیده  و  نیاز است که از نظر علمی به این حوزه توجه ویژه ای شود.

افشین رحیمی گل خندان هدف از مبادله این تفاهم نامه را ایجاد مرکز تخصصی نوآوری در حوزه طلا و جواهرات و سنگهای قیمتی به منظور آموزش و ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی فعال در این حوزه عنوان کرد و افزود : با اطلاع از پتانسیل استان در حوزه طلا و جواهرات و سنگهای قیمت این تفاهم‌نامه به منظور حمایت از ایجاد، راه­اندازی و راهبری عملیاتی مرکز نوآوری و در راستای ارتقای کسب ‌و کارهای نوین مبتنی بر فناوری و نوآوری در حوزه طلا و جواهرات و سنگ­های قیمتی در استان ایجاد خواهد شد .

رحیمی گل خندان مهمترین اهداف ایجاد این مرکز را همکاری و استفاده از ظرفیت­های فیمابین ، ارائه خدمات یکپارچه از خلق ایده تا تولید و تجاری­سازی محصول ، شناسائی مشاغل موجود و آینده پژوهی در این حوزه ، تدوین و بازنگری استانداردهای جدید آموزشی مهارت و حمایت از ایده­ها و طرح­های فناورانه در راستای توسعه مشاغل و کارآفرینی عنوان نمود.

 

گفتنی است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز جهت اختصاص اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال به استان خراسان رضوی در راستای تجهیز و راه اندازی این مرکز قول مساعد داد . 

نظرات:

loader