1401/03/23 تعداد بازدید: 267
print
در راستای توسعه آموزش های دانش بنیان مهارتی و نوظهور انجام شد؛ تبدیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای اشتهارد به مؤسسه پژوهش و توسعه مهارت ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تبدیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای اشتهارد به موسسه پژوهش و توسعه مهارت ایران با انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی با دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از خبرگزاری ایسنا، غلامحسین حسینی نیا اعلام کرد: اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی دانشجویان (کهاد مهارتی و آموزش‌های هیبریدی)، در زمینه اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور، از مهمترین اهداف و محورهای تفاهم‌نامه بین دانشگاه تهران و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشتهارد استان البرز  را به اردوگاه مهارتی دانشجویی کشور تبدیل می کنیم، تصریح کرد:  بر این اساس  دانشجویان می توانند یک دوره مهارتی فشرده را در این مرکز به ظرفیت ۱۲۰ نفر بگذرانند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان اشتهارد ،اظهار داشت: این شهرستان یکی از قطب‌های صنعتی کشور است، از این نظر ظرفیت خیلی خوبی وجود دارد که می‌توان گفت یک محیط واقعی کار و کارآموزی و مهارت‌آموزی را داشته باشیم.

حسینی‌نیا گفت: در واقع این طرح می‌تواند برای دانش‌آموختگان دانشگاه تهران استفاده شود که این را با دانشگاه تهران آغاز کردیم و اولویت هم با نیازهای این دانشگاه است.

وی حضور دانشجویان دانشگاه تهران را منشا خیر و برکت علمی برای شهرستان اشتهارد خواند و افزود: زمینه خوبی برای کارهای دانش‌بنیان در اشتهارد هم وجود دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهیا بودن زمینه اجرای این طرح با دانشگاه های دیگر  خبر داد و گفت: با توجه به‌ اینکه دانشگاه تهران تا مرزهای دانش پیش می‌روند و علم روز را دارند با اجرای این طرح، محیط مهارت آموزی هم وارد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  بیش از یک هزار و ۲۳۴ استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان با تکیه بر آی تی طراحی و  آماده شده است گفت: برای تهیه این استانداردها از مباحث روز دنیا و تجربه کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده شده است که بهترین زمینه است که این اتفاق خوب بیافتد و با محوریت دانشجویان است.

حسینی‌نیا ادامه داد: ویژگی خاصی که آموزش‌های مهارتی در این دوره دارد این است که آموزش‌ها خاص دانشجویان طراحی شده با ویژگی‌هایی که اونا دارند. این که اولویت با بحث‌های آی تی است که این صنعت یکی از پایه‌های اصلی مشاغل آینده به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که در یک الی ۲  روز آینده این کار را شروع کنیم البته امکانات زیربنایی خوبی در مرکز اشتهارد وجود دارد اما لازم است یکی سری اقدامات در این مرکز انجام و تجهیزات بیشتری در آنجا مستقر شود.

معاون وزیرتعاون،  کار و رفاه اجتماعی گفت: رهبر معظم انقلاب  با فرمایشات خود  حجت را بر ما تمام کردند و تاکید بسیاری روی امر مهارت آموزی داشتند  و موضوع   دانش آموختگان و بیکاران داشتند که به همین منظور نیاز است تا برای برخی رشته‌ها  دوره‌های تکمیلی در قالب مهارت آموزشی به عنوان مهارت آموزی برای دانشجویان  و  فارغ‌التحصیلان انجام که آغاز اجرایی آن را اعلام می کنیم.

بر اساس این گزارش، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و غلامحسین حسینی‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با هدف مشارکت و همکاری در تأسیس و راه‌اندازی مؤسسه پژوهش و توسعه مهارت ایران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این گزارش می افزاید: استفاده از ظرفیت‌های تأمین منابع انسانی دانشگاه تهران با هدف توانمندسازی و تأمین منابع انسانی مورد نیاز سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور از جمله تعهدات درج شده در این تفاهم‌نامه است.

نظرات:

loader