1400/11/06 تعداد بازدید: 263
print
در آیین تجلیل از بانوان نمونه مطرح شد؛عدم منافات حضور اجتماعی زنان با الگوی زندگی فاطمی (س) و اثربخشی بانوان در پیشرفت و توسعه کشورمان با تأسی از آن حضرت

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین تجلیل از بانوان نمونه و بزرگداشت میلاد باسعادت بانوی دو عالم، بیان داشت: حضور اجتماعی زنان منافاتی با الگوی زندگی فاطمی ندارد و بانوان در همه عصر ها و نسل ها می توانند با تأسی از این حضرت نقش اثربخشی در پیشرفت و توسعه کشورمان داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، امیر میمنت آبادی با تأکید بر تأسی و تبعیت بانوان از حضرت فاطمه الزهرا(س)، به عنوان الگوی سیره و منش در مسیر کمال و بهروزی، بیان داشت: « آغاز عمر فاطمه (س) با آغاز رسالت خطیر پیامبر (ص) و منطبق با رسالت پدر بوده است و آموزه های علمی و عملی پیامبر اکرم (ص) نسبت به شخصیت دادن به زن توانست زمینه ساز رشد و شکوفایی شخصیت این قشر از انسان باشد.

وی تصریح کرد: بانوی بزرگوار اسلام که در چنین مکتبی پرورش یافته است و خود نیز از علم و آگاهی و معرفت بالایی برخوردار است، توانست در عمر کوتاه خود، در عرصه های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی در کنار رسول اکرم (ص) و امام علی (ع) به عنوان یک بانوی جهادگر منشأ خیر و برکت برای تمام بشریت باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دیدگاه حضرت زهرا (س) در همسرداری و تکریم خانواده، تربیت صحیح فرزندان، ولایت مداری و حمایت همه جانبه آن حضرت از مقام والای ولایت را از ویژگی ها و خصایص بارز بانوی دو عالم عنوان کرد.

میمنت آبادی با بیان اینکه میلاد فاطمه زهرا (س) در دوران جاهلیت بوده است، اظهار داشت: شیوه رفتار پیامبر (ص) با این انسان الهی در 1400 سال پیش و در زمان جاهلیت به گونه ای بود تا علاوه بر معرفی جایگاه شامخ زن در آفرینش،  ابعاد ملکوتی و ظرافت های روحی و نقش تربیتی و مدیریتی بانوان نیز شناخته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان با اشاره به نگرش مجموعه در بهره مندی از توان مدیریتی بانوان در جایگاه های مختلف، افزود:  دین مبین اسلام جایگاهی خاص برای بانوان قائل است و افزون بر والایی نقش مادری زن به جایگاه اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی بانوان به خوبی پرداخته است .

وی رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای را ارائه آموزش های مهارتی غیررسمی و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی و ارتقاء مهارت های حرفه ای شاغلین، دانش آموزان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، سربازان وظیفه، ساکنین مناطق محروم، گروه های در معرض آسیب (زنان سرپرست خانوار و کودکان کار و خانواده هایشان)، معتادان بهبود یافته، آسیب دیدگان اجتماعی و ... عنوان کرد و نقش کارکنان زن در بخش دولتی و خصوصی را در اهداف این سازمان بسیار پررنگ برشمرد.

در ادامه معصومه پاپی نژاد مشاور بانوان و خانواده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ارتقاء سلامت جسم و روان همکاران درون سازمانی و مخاطبین بیرونی را از اهداف قابل پیگیری در حوزه بانوان عنوان کرد.

پاپی نژاد با اشاره به تشکیل کارگروه های مختلف رفاهی، آموزشی، تعاملات بیرونی و ...، بیان داشت: با تشکیل این کارگروه ها سعی بر آن داریم تا علاوه بر پیشبرد اهداف نامبرده به تحکیم بنیان خانواده بپردازیم.

بر اساس این گزارش، سارا تکلو، فریبا جواهری، فریبا دادگر و فاطمه سلطان جنت از سوی غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای و محبوبه چمی، هاجر خواجه بولاقی، سمیه شمس ناتری، آذر شمیمی، فاطمه پورقربان، سیمین دخت صحت اصفهانی، لیلا فرهادی راد، جویا رشیدی، ساناز فخیمی، نوبهار احمدپور، پگاه گودرزی، افسانه فارسی از سوی معاونت مربوطه با حضور امیر میمنت آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع، داود ناصری امید مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی، علی فروزش مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و نوسازی و آرش بهرامی مدیرکل دفتر توسعه فنآوری های نوین آموزشی مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظرات:

loader