1401/10/17 تعداد بازدید: 3618
print
جایگاه ویژه صنایع در پیشبرد طرح نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه همکاری آموزشی و پژوهشی نقش و جایگاه صنایع در پیشبرد طرح نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب بسیار مهم و ویژه برشمرد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، در آیین تفاهم نامه سه جانبه همکاری آموزشی و پژوهشی مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان و علمی، فولاد مبارکه اظهار داشت: هدف از انعقاد تفاهم نامه مذکور اعطای قطب کاربینی مشاغل در صنعت فولاد کشور و اعطای آی دی کارت مربی گیری به استاد کاران مهارتی مجتمع فولاد مبارکه بوده است.

وی با بیان اینکه طرح کاربینی مانند سایر کشورها در توسعه‌ آموزش‌های مهارتی نوین می‌تواند به عنوان راهکار مفید مد نظر و مورد استفاده قرار گیرد افزود: هدف از اجرای طرح کاربینی توانمندسازی مربیان و استادکاران مهارتی در حوزه صنایع و توسعه همکاری های مشارکتی است تا بتوانند به آسانی نیازسنجی را انجام دهند و به عنوان سفیر مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای در صنایع، پیوند آموزشی را بین صنایع و مراکز آموزشی خود توسعه دهند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تربیت مربیان متخصص در حوزه فولاد توسط مرکز ملی تربیت مربی را هدف اصلی این تفاهم نامه خواند و تصریح کرد: ارائه آموزش های مهارتی بیش از ۴ میلیون نفر در قالب طرح «نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب» در سال مد نظر است که بیش از۶۴۰ مرکز دولتی، ۲ هزار و۶۰۰ مرکز جوار کارگاهی و ۱۲هزار آموزشگاه آزاد در کشور، زیرساخت خوبی را برای پیشبرد اهداف این طرح، فراهم کرده است.

وی همچنین از تخصیص بیش از ده هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ در قالب طرح بی او تی (BOT) به بخش خصوصی خبر داد و گفت: از محل تبصره ۱۶ و با همکاری صندوق کارآفرینی امید و معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مهارت آموزان پس از اخذ گواهی نامه تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

حسینی نیا، خاطرنشان کرد: طرح بی او تی واگذاری و تجهیز کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور به بخش خصوصی با هدف گسترش چتر آموزش های مهارتی می باشد.

 فولاد مبارکه؛ تبلور شعار «ما می‌توانیم»

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: فولاد مبارکه تبلور شعار «ما می‌توانیم» و مایه افتخار کشور است و به همین خاطر باید بستر برگزاری تور‌هایی برای بازدید از صنایع بزرگ نظیر این شرکت برای جوانان فراهم شود تا با دستاورد‌های کشور بیشتر آشنا شوند.

وی فولاد مبارکه را به عنوان مجموعه‌ای افتخارآفرین در صنعت کشور عنوان و بیان کرد: این بازدید تأثیر زیادی در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات آینده مدیران و فعالان سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور داشته است تا برای ساختن ایران بتوانیم تمام تلاش خود را به منصه ظهور بگذاریم  .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر برگزاری تور‌هایی برای بازدید از صنایع بزرگ نظیر فولاد مبارکه برای جوانان، اذعان داشت: این شرکت در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در حوزه تصفیه پسآب‌های صنعتی و شهری و به‌کارگیریآن‌ها در خطوط تولید بسیار توانا از کارخانجات صنعتی خارج از کشور می باشد و به دستاورد‌های ارزشمند رسیده است و جوانان می توانند در این تورها ضمن آشنایی بیشتر با دستاورد‌های کشور از ظرفیت‌های موجود آگاه شوند.

حسینی نیا اظهار داشت: برگزاری چنین بازدید‌ها و نشست‌هایی می‌تواند نقطه عطف ارتباط میان صنعت و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای باشد. صنعت فولاد ایران در ماه گذشته میلادی در جایگاه هفتم تولید بین کشور‌های دنیا قرار گرفت و امیدواریم با شکل‌گیری همکاری این سازمان و صنعت فولاد بتوانیم فعالیت‌های آموزشی را افزایش داده و نهضت مهارت‌آموزی بیش از پیش ادامه دهیم.

وی افزود: ترسیم آینده بر اساس سناریو، یکی از کار‌هایی است که برای آینده هر کشور بسیار مهم است و آموزش یکی از ارکان مهم آن است که سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور قصد دارد با همکاری صنایعی نظیر فولاد مبارکه این کار را انجام دهد.

الگوی راهبردی آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی با انتخاب افراد مستعد و افزایش مهارت‌های آن‌ها

ابراهیم کاظمی مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه در این جلسه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اصولی که در فولاد مبارکه مد نظر مدیران بوده، توجه به ارزش‌های انسانی است که به خاطر اتخاذ این سیاست شاهد موفقیت‌های روزافزون در این شرکت هستیم. فولاد مبارکه این استعداد و توانایی را دارد که نشان تجاری خود را در دنیا گسترش دهد تا در کنار نام ایران و دیگر برند‌های دنیا بیشتر از قبل مطرح شود.

وی با تشریح الگوی راهبردی آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی در فولاد مبارکه گفت: این شرکت در تلاش است تا با انتخاب افراد مستعد و افزایش مهارت‌های آن‌ها، تولید را ارتقاء بخشد و به همین خاطر برای مهارت‌افزایی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بسیار می‌تواند مؤثر باشد.

مدیر آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد مبارکه افزود: تجهیزاتی ویژه صنعت فولاد، توسط فولاد مبارکه برای مهارت‌افزایی کارکنان طراحی و ساخته شده تا با استفاده از این تجهیزات، سرمایه‌های انسانی در این شرکت ارتقاء یافته و در آینده بیشتر از قبل تأثیرگذار باشند.

سرمایه‌های انسانی، بذر‌های مستعد برای رشد در خاک حاصل‌خیز فولاد مبارکه هستند

وی خاطر نشان کرد: سازمانی که آینده را در نظر گرفته و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند بالنده خواهد بود و در این راستا فولاد مبارکه پروژه‌های قابل توجهی را برنامه‌ریزی کرده است.

کاظمی تصریح کرد: فولاد مبارکه به مثابه یک خاک حاصل‌خیز است که سرمایه‌های انسانی، بذر‌های مستعد برای رشد در این خاک هستند.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه سه جانبه توسعه همکاری‌های آموزشی میان فولاد مبارکه، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای به امضاء رسید و مجوز سطح «الف» آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد توسط رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به فولاد مبارکه اعطا شد.

گفتنی است «فولاد مبارکه» بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی در ایران و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در ایران است.

نظرات:

loader