1401/02/15 تعداد بازدید: 269
print
به منظور کاهش آسیب های اجتماعی صورت پذیرفت؛ ارائه آموزش های فنی و مهارتی به 56 هزار و 147 نفر زندانی و مددجو

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نداشتن مهارت سودمند کسب و کار و اشتغال را یکی از علل مهم بزهکاری افراد و سوق آنها به سمت انجام جرم عنوان کرد و افزود: 7607358 نفر ساعت آموزش های فنی و مهارتی به زندانیان در سال 1400 ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، کسب مهارت برای حذف ریشه‌های مبادرت جرم و توانمندسازی زندانیان از سوی غلامحسین حسینی نیا بسیار حائز اهمیت تلقی شد.

وی بیان داشت: فراگیری مهارت ‌های فنی و حرفه ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار، آنان را برای ورود به جامعه پس از آزادی را فراهم آورد، بنابراین داشتن مهارت در فرد ضمن به کمک می کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و خلاف می باشد و در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان امور زندان ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر، نسبت به آموزش زندانیان و معتادان درمان یافته و خود معرف اقدام می کند و به صورت میانگین بیش از 135 هزار نفر ساعت در سال آموزش مهارت های فنی و حرفه ای را در زندان فرا می گیرند.

حسینی نیا، فرصت های آموزشی فنی و مهارتی را نه تنها برای زندانیان بلکه برای جامعه نیز سودمند دانست و اذعان داشت: رفتار ناشایست مددجویان نیز به طور موثری به وسیله برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای کاهش  می یابد زیرا این آموزش ها با تاکید بر مسئولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه می باشد.

وی با تأکید بر حمایت اقشار جامعه از مددجویان، گفت: موضوع حمایت از مددجویان نیازمند فرهنگ‌سازی می باشد و ارتباط و برخورد با آنان باید در ابعاد مختلف به صورت صحیح صورت گیرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان تصریح کرد: تعداد 33340 زندانی در کشور در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای و ورود به دنیا کسب و کار در رشته هایی نظیر جوشکاری، آرایشگری، آشپزی، خیاطی، خبازی، برق ساختمان، برق خودرو، مکانیک خودرو،  صنعت ساختمان، فناوری اطلاعات و ... شدند.

نظرات:

loader