1399/03/26 تعداد بازدید: 1332
print
ایجاد کارگاه های مهارت آموزی در حوزه کشاورزی و دامپروری در کلات نادر

مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کلات با همکاری فرمانداری، دهیاری، جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان، سه کارگاه در حوزه کشاورزی و دامپروری ایجاد خواهدکرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل خراسان رضوی، شورای مهارت در کلات با حضور فرماندار شهرستان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و با حضور افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا فرماندار ضمن خیرمقدم به مدیرکل استان گفت: توجه به مهارت آموزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروز داشتن مهارت لازمه اشتغال است.

وی در بخش دیگری از جلسه با توجه به اقلیم شهرستان و منطقه گفت: کشاورزی و دامپروری دو فعالیت اقتصادی بسیار مهم در این شهرستان است که حضور جوانان در این فعالیت ها می تواند درصد قابل توجهی از اشتغال را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به حضور جوانان در شهرهای بزرگ و ورود به دانشگاه و تحصیلات آکادمیک، گفت: امروز روستاها و مشاغل کشاورزی و دامپروری خالی از حضور جوانان است که باید با برگزاری کارگاه های آموزش مهارت برای جوانان، انگیزه ایجاد کرد.

رحیمی با اشاره به وضعیت اشتغال در جامعه گفت: توسعه مهارت آموزی اهمیت ویژه ای در توسعه اشتغال پایدار دارد.

افراد و جوانان جویای کار باید همراه با تحصیلات آکادمیک حداقل در یک رشته فنی و خدماتی دارای مهارت باشند.

وی گفت: داشتن مهارت لازمه اشتغال پایدار است و امروز بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حفظه الله، مسئولین باید بادقت و جدیت مهارت آموزی را دنبال کنند. از این رو نقش فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در سطح شهرستان در تداوم این آموزش ها بسیار پراهمیت است.

حمایت ایشان موجب رونق کارگاه های آموزشی و ارائه خدمات آموزشی مهارت در شهرستان خواهدبود.

در ادامه مقرر شد با همکاری فرمانداری، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان، سه کارگاه آموزش مهارتی در حوزه کشاورزی و دامپروری راه اندازی گردد.

نظرات:

loader