1401/03/18 تعداد بازدید: 363
print
ایجاد امیدواری با مهارت آموزی در جوانان و نسل آینده؛ نیاز اصلی جامعه امروز

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور؛ ایجاد امیدواری با مهارت آموزی در جوانان و نسل آینده را نیاز اصلی جامعه امروز دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ علیرضا علی احمدی، با تأکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی خاص مرسوم در دنیا و موردپسند جوانان توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: ما در کشورمان نیازمند ایجاد جریان و موج ملی گسترش مهارت در راستای خلق امیدواری امید در جامعه هستیم.

وی بابیان اینکه آماده‌سازی جوانان ماهر برای ورود به بازار کار باید باهمکاری و هم‌افزایی سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها به‌ویژه سازمان صداوسیما در فرهنگ‌سازی توسعه مهارت‌آموزی در کشور انجام شود، افزود: محدودیت‌های موجود در آموزش وپرورش کشور با همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور و ازطریق تفاهم‌نامه، می‌تواند مرتفع شود و ضروری است مانند آموزش‌های مهارتی که برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، ارائه می‌شود، برای دانش‌آموزان در آموزش وپرورش هم پیش‌بینی شود.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، گسترش ظرفیت مهارتی آموزش فنی وحرفه‌ای کشور را در بستر جامعه ضروری دانست و گفت: اکنون در برنامه هفتم توسعه کشور قرار داریم، از ظرفیت همکارانی که در برنامه ریزی مهارت می‌توانند کمک کنند، بهره ببرید.

وی با اشاره به روند تغییرات قیمت‌ها، درخواست اعتبار تجهیزات را مطالبه درستی دانست که باید پیگیری و تأمین شود.

علی احمدی همچنین پیگیری تا حصول نتیجه در آمد اختصاصی را وظیفه سازمان برنامه و بودجه به عنوان مدافع حقوق دستگاه ها، برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالبات را در برنامه هفتم مطرح می‌کنیم و دریافتی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باید پیگیری و به متوسط دریافتی کارکنان دولت برسد.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در پایان درخصوص پیگیری پاداش بازنشستگی و تأمین اعتبار و پرداخت آن تا پایان شهریور، تشکیل اتاق پایاپای درخصوص موضوع توسعه متوازن، موضوع تبصره۱۴ هدفمندی در حوزه کاری هدفمندی یارانه‌ها و تخصیص اعتبارات موردنیاز برای دستگاه‌های ذیربط و ذینفعان سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور درحد توان قول مساعد داد.

نظرات:

loader