1397/09/24 تعداد بازدید: 784
print
یادداشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛

یادداشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛
موفقیت کوچک: رشمون، ریسمان زندگی



رشمون ، نام آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در بندرعباس است.

 

این مرکز به معلولان، بیماران خاص (تالاسمی، ام اس) و آسیب‌دیدگان اجتماعی (زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست) خدمات آموزشی در رشته‌هایی چون صنایع دستی، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی و نمایشی، صنایع دستی دریایی و فناوری اطلاعات به صورت رایگان ارائه می‌کند.

رشمون نمونه همکاری موفق مجمع خیرین استان هرمزگان از سوی بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی (سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، صندوق کارآفرینی امید، اداره کار و امور اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی) است.

بخش خصوصی و مجمع خیرین استان هرمزگان علاوه بر تجهیز آموزشگاه، کلیه محصولات تولیدی کارگاه‌ها را با قیمت توافقی خریداری کرده و بدین شکل چرخه فعالیت مرکز تکمیل شده است. شعبه جدید رشمون امسال در روستای گوربند میناب در 80 کیلومتری بندرعباس تأسیس شد و قرار است حدود 300 نفر از زنان روستایی آن منطقه محروم آموزش رایگان دریافت نمایند.

نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آموزش در این طرح در اختیار قرار دادن 1354 متر فضای آموزشی مناسب بوده است.  صندوق کارآفرینی امید برای راه اندازی آموزشگاه به بخش خصوصی تسهیلات مالی داده است. اداره کار و امور اجتماعی در زمینه تاسیس تعاونی توسط مهارت‌پذیران برای تسهیل در خرید و فروش و توزیع محصولات تولیدی آموزشگاه کمک کرده است. سازمان تأمین اجتماعی به 50 نفر از مهارت آموختگان آموزشگاه خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند.

رشمون به زبان محلی همان ریسمان است؛ ریسمانی زندگی.

 

نظرات:

loader