1396/09/13 تعداد بازدید: 795
print
همزمان با آغازهفته وحدت در پیامی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور میلاد پیامبر اکرم صلی الله وعلیه و آله را تبریک گفت


به نام خدا

 

در آستانه حلول عید اعظم آسمانی، میلاد حضرت ختمی مرتبت، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، همراه با هزاران ذکر شکر و شادی، این رویداد را تبریک و تهنیت گفته و آرزو می­کنم که به واسطه نور وجود آن حضرت، امکان حیات پاک و پایدار برای همه انسان‌ها فراهم شود.

بی­گمان بیان عظمت اندازه‌های این عید الهی در قالب کلمات امکان پذیر نیست. زیباترین، امیدبخش‌ترین و عالی‌ترین اتفاق تعالی‌بخش کل هستی در همین دم، برای انسان­ها رخ داده ‌است و از منظر آموزه‌های قرآنی، ولادت و رسالت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، مقوله‌ای متعلق به سرآغاز آفرینش هستی است و به تعبیر زیبای شاعر؛

آنجا که میان خاک و گِل بود آدم                                در عالم جان و دل، پیمبر او بود

میلاد پیامبر جشن همه انسان­ها و همه جوامعی است که طالب نور هدایت، رستگاری، عدالت و زندگی سالم هستند. کسانی که در هر گوشه عالم طالب نور حقیقت و رستگاری راستین هستند و از فریب­ها و پیام­های ظاهر سازی شده خسته و در پی امیدی برای ساختن فردای خویش­اند.

تبریک مخصوص خود را خدمت خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تقویم می­کنم تا در کنار شادی و شعف این عید الهی، مفتخر به بهره­گیری از آموزه‌های گرانسنگ این مناسبت آسمانی در گستره کارها و کوشش­ها و حرفه‌ها هستند. سنت و سیره و تعالیم پیامبر اسلام و نوع رفتارها و احادیث پرمعنای آن حضرت و مشیت الهی بر این استوار است که انسان­هایی که به صورت مداوم در کار و تولید و ساختن و آبادانی باشند، آثار و نتایج کوشش خویش را خواهند دید.

و اینک که به دلیل صعوبت مسیرهای منتهی به تولید و خدمات، همه آنان که دست به کار و کوششی هستند، باید باور داشته باشند که بر مبنای آنچه در قرآن کریم، رسالت و سنت مشهود پیامبر صلی الله علیه و آله آموخته­ایم، به شرط وجود ایمان قلبی و کوشش مجدانه، نتایج و حاصل کارها تضمین شده است.

اکنون به میمنت این رویداد آسمانی و این هفته حیاتی در جهان اسلام، ضمن تاکید و پیروی جدی از آموزه های قرآنی و اسلامی که بر زبان و سیره پیامبر جریان یافته، نگرش­ها و معتقدات خود را در مورد مسائل جامعه اسلامی، همگرا با همه مسلمانان معتقد به کار و کوشش هدفمند و با تجدید عهد و اتحاد راستین تازه می­کنیم و امید داریم که با عنایت خداوند تعالی آرمان­ها و آرزوهای ما در این مسیر هرچه بیشتر محقق گردد.

و سخن آخر تبریک دوباره و بشارت شادی و سلام و هزاران هزار ثنا برای پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله.

 

            سلیمان پاک سرشت

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور



 

نظرات:

loader