1397/01/26 تعداد بازدید: 713
print
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سبزوار: کسب مهارت، شرایط اشتغال دانشجویان را فراهم می کند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: حدود 40 درصد کارجویان مراکز آموزش فنی و حرفه ای که به قصد کار در این مراکز آموزش می بینند جذب بازار کار می شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداه کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، دکتر سلیمان پاک سرشت در نشست بررسی مشکلات مراکز آموزش فنی و حرفه ای غرب خراسان رضوی در سبزوار افزود: بطور میانگین سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر در مراکز فنی و حرفه ای کشور آموزش می بینند که نیمی از آنها در آموزشگاه های آزاد هستند.

وی با اشاره به آموزش گروه های هدف اظهار کرد: دانشجویان به سبب نزدیک بودن به اشتغال از مهمترین گروه های هدف هستند که کسب مهارت، شرایط اشتغال را برای آنها فراهم می کند.

وی گفت: مهارت آموزی یکی از اولویت های سازمان فنی و حرفه کشور است زیرا توجه به مهارت آموزی در رفع بیکاری و فقر بسیار موثر است.

وی در خصوص رویکرد این سازمان در تخصیص اعتبار و تجهیزات برای مراکز خود افزود: فرا منطقه ای و بر مبنای توزیع عادلانه منابع و اثر بخشی آن است.

پاک سرشت یکی از مشکلات مراکز آموزش فنی و حرفه ای را کمبود منابع مالی دانست و گفت: باید کمک خیران را به سوی سرمایه گذاری در آموزش های مهارت و تجهیز و احداث کارگاهها سوق داد تا با سرمایه گذاری بلند مدت در این حوزه، مشکل بیکاری رفع شود.

نظرات:

loader