1397/10/24 تعداد بازدید: 959
print
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی و نهادهای مردمی در اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه های غیر رسمی ضروری است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگوی تلفنی با ویدئو کنفرانس طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه های غیر رسمی که به میزبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، گفت: بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی و نهادهای مردمی در اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه های غیر رسمی بسیار مؤثر است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در این ویدئو کنفرانس، دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از میزبانی این سازمان در اجرای این ویدئو کنفرانس تشکر کرد.

دکتر ابتکار گفت: بر اساس آمار موجود در کشور، 3 و نیم میلیون زن سرپرست خانوار داریم که برخی از آنان خود سرپرست و برخی نیز نیازمند حمایت هستند که به همین جهت توان افزایی زنان سرپرست خانوار در دستور کار دولت قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: در اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه های غیر رسمی باید همکاری و هماهنگی بین بخشی و نگاه تخصصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای طرح مذکور از تجربیات موفق استفاده و به چرخه ارزش و آموزش های مهارتی هدفمند توجه داشته باشیم .

 معاون رئیس جمهور در  امور زنان و خانواده با اشاره به تأکید ریاست محترم جمهوری بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه های غیر رسمی گفت: افزایش مهارت، ایجاد زمینه برای کسب و کار پایدار و ایجاد معیشت بهتر برای زنان سرپرست خانوار از اهداف طرح مذکور است.

دکتر ابتکار در ادامه بر مشارکت بخش خصوصی و نهادهای مردمی در اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه های غیر رسمی تأکید کرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه استان های پایلوت اجرا کننده طرح مذکور محوریت اصلی در اجرای این طرح هستند، اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک گزارشی مبنی بر ایجاد اشتغال و بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار از استان ها را شاهد باشیم.

بنا بر این گزارش، ویدئو کنفرانس مذکور به منظور اجرای نمودن طرح توانمندسازی بانوان در سکونت گاه های غیر رسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، معاون بررسی های راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، نماینده وزارت کشور، مدیر مؤسسه خصوصی کاردوک، معاون آموزش سازمان، مدیران کل، معاونان آموزش و اداری پشتیبانی استان ها، مدیران امور زنان و خانواده استانداری ها، نمایندگان دفاتر تسهیلگری وزارت کشور در استان و مسئولان پیگیری کننده اجرایی استانی و ملی تفاهم نامه مذکور بیست و سوم دی ماه جاری در محل این سازمان برگزار شد.

 

نظرات:

loader