1396/11/28 تعداد بازدید: 1075
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس:  توانمندسازی و کسب مهارت از اهداف ما است برگزاری اولین همایش کارآفرینی در مشهد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: یکی از اهداف این اداره توانمندسازی افراد جامعه و کسب مهارت است که ما این سیاست را دنبال می کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به طرح گسترش کسب مهارت در جامعه اظهار داشت: ما برای تحقق این موضوع در شهر و روستاها در سطح اصناف، زندان، دانشگاه، مراکز نظامی و غیره آموزش داریم و گروه‌های مختلف مردمی نیز از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

وی به عملکرد آموزشی 10 ماه در سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت آموزش‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم که تنها در پادگان‌ها 1936 نفر آموزش دیده‌اند و در جوار دانشگاهی هم 4157 نفر از تحصیلکردگان را در محل درس دانشگاه، آموزش داده‌ایم و هدف این است که دانشجو در کنار درس مهارت فنی را نیز فرا بگیرد تا بتواند از آن در جامعه استفاده کند.

رحیمی با بیان اینکه  9850  نفر در روستاها و در زندان 3162 نفر را در 10 ماهه سال جاری آموزش داده‌ایم، افزود: در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی استان که علاوه بر مشهد چند شهرستان دیگر را نیز شامل می‌شود و در حاشیه شهر مشهد 4511 نفر را آموزش مهارت داده‌ایم که از نظر عملکرد در میان دستگاه‌ها پیشرو هستیم.

وی مراکز ثابت و سیار شهری، صنایع، اصناف، صنایع جوار کارگاهی، صنایع ضمن کار، عشایر، مراکز درمان اجباری معتادین بهبود یافته و مراکز درمانی تحت پوشش بهزستی را از جمله مکان‌های دیگر بیان کرد که در آن افراد زیادی تاکنون آموزش مهارت دیده‌اند.

وی ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود را الویت ماموریت اداره فنی‌وحرفه‌ای دانست و با بیان اینکه توانمندسازی افراد از طریق کسب مهارت نیز یکی دیگر از اهداف ما است، افزود: دو گروه در جامعه مخاطبین ما هستند یکی افراد کارجو که این افراد برای ورود به بازار کار نیازمند کسب مهارت هستند که ما مهارت را به آنان آموزش می‌دهیم و دومین گروه شاغلین هستند که شغل دارند ولی نگران از دست دادن آن هستند که ما به این گروه نیز آموزش می‌دهیم.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خراسان رضوی از برگزاری همایش کارآفرینی در اسفندماه 96 خبر داد و گفت: این همایش برای اولین‌بار در خراسان رضوی اسفندماه در مشهد برگزار می‌شود که تاکنون 150 نفر کارآفرین ثبت نام کرده‌اند، ما در این همایش با استفاده از آمار و خروجی خود با مردم  صحبت خواهیم کرد.

وی در پایان از آمادگی آموزش فنی‌وحرفه‌ای در تمام نقاط استان چه در شهر و چه در روستاها برای فراگیری مهارت‌آموزی خبر داد و گفت: اگر متقاضی در روستاها و شهرهای مجاور وجود داشته باشد ما آمادگی حضور در محل را برای آموزش مهارت در رشته‌های مختلف داریم.

نظرات:

loader