1397/06/17 تعداد بازدید: 937
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با ایرنا  از افزایش آموزش های مهارت آموزی در محیط واقعی کار خبر داد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گفت و گو با ایرنا گفت: آموزش های مهارت آموزی در محیط واقعی کار در این استان امسال 15 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیشتر شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل اموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی افشین رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال سه هزار و 629 نفر در این قالب در خراسان رضوی آموزش دیدند که این شمار امسال به چهار هزار و 200 نفر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از مجموع آموزش دیدگان در این طرح تاکنون دو هزار و 100 نفر گواهینامه گرفته اند. از این تعداد 500 نفر وارد بازار کار شده اند و هم اکنون به واسطه مهارت فراگرفته شده اشتغال دارند.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی به دستور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پارسال در این استان آغاز شده است.
وی افزود: هماهنگی برای اجرای این طرح به عمل آمده و در تمامی کارگروههای اشتغال شهرستانهای استان به تصویب رسیده است. تفاوت این طرح با طرحهایی مانند استاد - شاگردی در این است که جذب افراد آموزش گیرنده بر اساس نیاز بازار کار انجام می شود و همه کسانی که دوره مهارت آموزی را با موفقیت سپری کنند تضمین اشتغال در همان شغل را دارند.
رحیمی ادامه داد: همه افراد 15 سال به بالا که بخواهند مهارتی را فرابگیرند می توانند در این طرح شرکت کنند و نحوه ثبت نام و انتخاب افراد به زودی اطلاع رسانی می شود. در این چارچوب واحدهای صنفی، مراکز تولیدی و صنعتی که به عنوان واحد گیرنده یا پذیرنده نام می گیرند با معرفی افراد برای مدت حداکثر شش ماه اقدام به آموزش یک مهارت به فرد می کنند.
وی گفت: روال ارائه آموزشهای مهارتی در قالب این طرح توام با ظرفیت سنجی بازار کار و تضمین جذب نیروی مهارت صورت می گیرد.

 

نظرات:

loader