1397/12/20 تعداد بازدید: 851
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در گردهمایی روسای ستادی و مراکز آموزشی استان:  ظرفیت های جدید را شناسایی کنید

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: باید به دنبال شناسایی ظرفیت های جدید برای توسعه آموزش های مهارتی باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در مراسم پایانی گردهمایی روسای ستادی و مراکز آموزشی استان با اشاره به تعیین 12 معین اقتصادی از سوی استانداری اظهار کرد: این افراد موظفند که فکر و ایده های خود را جهت بهره مندی در حوزه ها ی مختلف ارائه نمایند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود منابع،  کشف و شناسایی ظرفیت های جدیدی مانند خیرین یا واقفین کمک شایانی خواهد بود در امر توسعه و ترویج مهارت آموزی، چراکه در حال حاضر یکی از عوامل بیکاری جوانان نداشتن مهارت های لازم جهت ورود به بازار کار است.

رحیمی از قراردادهای آموزشی به عنوان ظرفیتی مناسب دیگری نام برد و ادامه داد: این نوع از آموزش در بازار کار هم کارایی مناسب داشته و لازم است که به جد دنبال شود.

وی در ادامه به مدل آموزش های دوگانه اشاره کرد و گفت: این نوع از آموزش باعث آشنایی کارآموزان با تجهیزات بروز بازار و همچنین فنون کار در بازار  آشنا شده و حتی امکان جذب او در بازار کار نیز هست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای تصریح کرد: امروز  تنها نمی توان با یک مهارت فردی را وارد بازار کار کرد بلکه مهارت کسب و کار، مهارت فروش و بازاریابی و حتی روانشناسی اشتغال  و اخلاق حرفه ای برای رسیدن به یک اشتغال پایدار و کارآمد بودن دوره های مهارتی مورد نیاز است.

در ادامه این نشست وی به سوالات مطرح شده از سوی روسای مراکز پاسخ داد.

 

نظرات:

loader