1397/12/25 تعداد بازدید: 1089
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در برنامه رادیویی :  سالانه بیش از 130 هزار نفر در استان از آموزش های مهارتی بهره مند می شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در برنامه زنده رادیویی گفت: در سال جاری 135 هزار نفر در استان با حضور در دوره های مهارتی توانمندسازی شده اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی در با حضور در برنامه زنده رادیویی " ما می توانیم" صدا و سیمای استان، به تشریح و تبیین اولویت های نوین این اداره کل در عرصه توانمندسازی اقشار مختلف جامعه پرداخت.

وی در این برنامه با اشاره به فعالیت و دامنه گسترده آموزش های مهارتی در عرصه های مختلف نظیر زندان، پادگان، عشایر و روستاها، دانشگاه ها و صنایع، علاوه بر کارگاه های ثابت و سیار شهری در دو بخش خصوصی و دولتی از آموزش بالغ بر 130 هزار نفر در سال در سطح استان خبر داد .

وی ادامه داد: با وجود همه اینها باید گفت که در آغاز دهه پنجم  انقلاب اسلامی علی رغم همه اتفاقات خوبی که رخ داده است اما در حوزه مهارت آموزی نیاز به تغییر نگرش در آموزش و مدیریت کاملا احساس می شود که سازمان آموزش فنی حرفه یا برای تحقق این امر برنامه ریزی های خوبی را صورت داده است.

وی افزود: در همین راستا روند ارائه آموزش های تقاضا محور به جای اموزش های عرضه محور مدتی است که در این سازمان آغاز شده است تا جائیکه می توان گفت امروز بالغ بر 50 درصد آموزش ها بر اساس تقاضا صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با تاکید بر لزوم نیاز سنجی آموزشی هدف از این امر را هدفمندسازی آموزش های عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر طرح نیازسنجی در حوزه های کشاورزی، صنعت، خدمات و ... در تمامی استان در حال اجراست.

رحیمی شناسایی ظرفیت های جدید برای ترویج و ت وسعه مهارت آموزی را برنامه دیگری برشمرد که در دستور کار آموزش فنی و حرفه ای استان قرار گرفته و ایجاد مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و همچنین تشکیل مجمع واقفین آموزش های فنی و حرفه ای از نتایج حاصله می باشد.

وی با اشاره به ضرورت کسب مهارت برای همه افراد ادامه داد: در همین راستا با تفاهنامه های منعقده با آموزش و پرورش طرح ایران مهارت برای توانمندسایز دانش آموزان با یک مهارت در دست اجرا می باشد.

رحیمی از ایجاد مراکز جوار دانشگاه به عنوان یکی دیگر از طرح های بزرگ توانمندسازی دانشجویان نام برد و اضافه کرد:در قالب این طرح دانشجویان همگام با کسب علم مهارتی کارآمد را فراخواهند گرفت تا پس از پایان تحصیلات آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

نظرات:

loader