1397/02/02 تعداد بازدید: 712
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی خبر داد: اجرای طرح بازدید دانش آموزی از مراکز آموزشی استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: طرح بازدید دانش آموزی از مراکز آموزشی استان از یکم اردیبهشت ماه آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی اظهار کرد: همزمان با هفته معرفی مشاغل در سراسر کشور طرح بازدید دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی از کارگاه های مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان از یکم اردیبهشت آغاز شده و تا یازدهم این ماه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: این طرح در راستای تحقق بند دوم سیاست های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی با مسوولین نظام  آموزشی  کشورو توام کردن آموزش و  مهارت، اجرا می شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود توانمندی ها، امکانات و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و ضرورت معرفی آنها به جامعه  این طرح با هدف اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر نمودن هرچه بیشتر آموزش های مهارتی در جامعه و همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور و به ویژه در بین دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان یکی از ابزارهای  کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست ها و برنامه های اشتغال و اقتصاد مقاومتی اجرا می شود. 

رحیمی با اشاره به وجود بیش از 50 مرکز دولتی در سطح استان اضافه کرد: بازدید از  کارگاه های مجهز به تجهیزات کارگاهی و آموزشی، با حضور مربیان توانمند و با تجربه فرصتی مغتنم جهت ارتقای ارتباط سیستم آموزش مهارتی و یکی از اصلی ترین مخاطبان این نظام آموزشی.

وی با تاکید بر لزوم آشنا سازی نوجوانان و جوانان با انواع مشاغل جهت ایجاد اشتغال پایدار، بر اساس نیاز بازار کار ادامه داد: امروز کشور ما نیاز به جوانانی ماهر و توانمند دارد تا بتوانند در راستی توسعه پایدار حرکت نماید.     

نظرات:

loader