1397/05/27 تعداد بازدید: 826
print
 مدیر کل دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: باید نسل جوان با مشاغل، مهارت ها، فضای کسب و کار و تولید و زندگی اقتصادی آشنا شوند

مدیر کل دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم رو نمایی از طرح ایران مهارت در مشهد بر لزوم توانمندسازی دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، امیر سعید مصباح در حاشیه مراسم رونمایی از طرح ایران مهارت که با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد به اجرا درآمد، در گفت و گو با صدا و سیمای استان اظهار کرد: این طرح با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت آموزش و پرورش در جهت توانمندسازی دانش آموزان مقطع متوسطه به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به ضرورت مهارت آموزی برای دانش آموزان بیان داشت: باید نسل جوان از همان دوران نوجوانی و جوانی با مشاغل، مهارت ها، فضای کسب و کار و تولید و زندگی اقتصادی آشنا شوند.
مصباح در ادامه با اشاره به  تلاش صورت گرفته در سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای نقش آفرینی مناسب در عرصه مهارت آموزی به ویژه مهارت آموزی غیر رسمی افزود:  براساس تمهیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، رییس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز، مهارت آموزی به عنوان گفتمان ملی در کشور در حال شکل گیری است.
وی اظهار امیدواری کرد: همکاری این سازمان و وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح ایران مهارت با حمایت و همراهی بخش خصوصی به عنوان الگوی توسعه در کشور قرار گیرد و با همت دو وزارت خانه شاهد اقدامات عملی خوبی باشیم.

مصباح در بخش دیگری از سخنان خود از اعطای مجوز به موسسات و آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد برای اجرای طرح ایران مهارت خبر داد و افزود: آموزشگاه های آزاد می‌توانند بر این اساس با هر مدرسه یا دانشگاهی وارد تفاهم شوند و تجهیزات خود را به آنها انتقال دهند و آموزش های خود را در محیط مدرسه ارائه کنند این طرح عموما توسط آموزشگاه های آزاد و مدارس انجام می شود.

 

نظرات:

loader