1397/11/21 تعداد بازدید: 906
print

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نشست با " فرید ریش هوبرت ایسر" رئیس موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای آلمان (BIBB) تاکید کرد : استفاده ازتجربیات مدیریتی در صحنه فعالیت های نوآورانه مهارت افزا ، موضوع بسیار مناسبی برای مذاکرات فنی و حرفه ای میان دو کشورایران وآلمان است و امروزه مهارت افزایی از نیازمندی های جدی نظام آموزشی کشورمان به شمار می رود .


به گزارش وابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از مرکزروابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی ، "محمدشریعتمداری " درحاشیه برگزاری کارگاه مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هیات آلمانی که در محل وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی برگزارشد اظهارکرد : امیدواریم این کارگاه آموزشی منجر به نتایج خوب ، ثمربخش و رضایت طرفین شود.

وزیرتعاون ، کارو رفاه اجتماعی تصریح کرد :پس از طی دوره تحصیلی ،  دانش آموختگان باید برای شاغل شدن دارای مهارت ویژه ای شوند و این تجربه در دوره های آموزشی آلمانیان وجود دارد  و امیدواریم بتوانیم در دوره همکاری مناسبی از همکاری موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای آلمان نیز بهره مند شویم . این نشست ، درشروع اجرای قانون آموزش فنی و حرفه ای ایران این نشست مشترک انجام شده است و این موضوع را به فال نیک می گیریم 

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وظایف مهمی برعهده نظام آموزشی کشور است درباره ترکیب و شیوه کلی کار نظام آموزشی کشورو ارتباط آن با وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی توضیح داد .

 شریعتمداری به عدم تطابق نیازهای واقعی و مهارتهای مورد نیاز بازارکار و آموزش های مهارتی اشاره کرد و گفت : درصدد ارائه آموزش های مهارتی مطابق با نیازواقعی بازارکار درسازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورهستیم .

درادامه این نشست " سلیمان پاک سرشت " رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، توضیحات تخصصی و فنی خود را درباره لزوم همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورمان با موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای آلمان تشریح کرد و گفت در نهایت این کارگاه و آموزش ها منجر به طراحی نهادین نظامی آموزشی مشترک میان ایران و آلمان خواهد شد.  

"فرید ریش هوبرت ایسر" رئیس موسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای آلمان (BIBB) نیزضمن رساندن سلام دولت آلمان به وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی ، ایران را کشوری جذاب و دارای تاریخی طولانی دانست و گفت : ما تحت تاثیر آموزش های سیستماتیک و پیشرفت های سازمان آموزش فنی وحرفه ای ایران قرارگرفتیم وامیدواریم با قانون جامع آموزش های فنی و حرفه ای ایران و پس از این کارگاه مشترک علمی و آموزشی به نتایج و دستاوردهای مطلوبی دست پیدا کنیم

گفتنی است سایراعضای این هیات آلمانی نقطه نظرات خود را با وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی درمیان گذاشتند


نظرات:

loader