1397/10/17 تعداد بازدید: 1359
print
سرپرست جدید مرکز آموزش فنی و حرفه ای تایباد معرفی شد

طی حکمی از سوی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، سرپرست جدید مرکز تایباد منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، مراسم تودیع  و معارفه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای تایباد با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و فرماندار تایباد برگزار شد.

در این مراسم از تلاش های مرتضی ثابت رئیس سابق این مرکز تقدیر و اسماعیل نیک محمدی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.در ادامه افشین رحیمی مدیر کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای خراسان رضوی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در این استان کارگاه‌های مراکز دولتی موفق به توانمندسازی 52 هزار و 277 نفر شده‌اند و هم‌اکنون 998 آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای فعال در این استان دایر است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 52 آموزشگاه جدید فعالیت خود را در این استان آغاز کرده و برای 167 نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: این سازمان آموزش درنظر دارد با شناسایی استعدادهای مهارتی در افراد با آموزش به ارتقای آن کمک کند و بدین وسیله اشتغال پایدار را فراهم کند.
در ادامه این آیین حسین شرافتی فرماندار شهرستان تایباد گفت: مهارت‌آموزی یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها برای کسب اشتغال پایدار بشمار می‌رود اگر این مهم انجام شود کمک بزرگی در این حوزه خواهد شد.
حسین شرافتی‌راد افزود: شناسایی افراد با مهارت‌های مختلف و ایجاد بسترهای مناسب برای پرورش آن به ویژه در مناطق مرزی از اولویت‌های دولت است که می‌توان با وجود پتانسیل‌ها اقدامات مفیدی در این زمینه انجام داد.
 
وی به اینکه بیکاری جوانان مشکل اصلی جامعه به ‌حساب می‌آید و دلیل آن‌هم نداشتن مهارت است تأکید و اظهار کرد: باید جوانان را به سمت مهارت‌آموزی سوق داد تا بدین وسیله مشکل اعظمی در حوزه بیکاری مرتفع شود امروز بیشتر جوانان به سمت مدرک‌گرایی رفته‌اند و این عاملی برای افزایش بیکاری در جامعه است.
نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: برای این شهرستان مرزی 1520 نفر سهمیه اشتغال پایدار تعریف شده که تااکنون 1700 نفر محقق شده است.

 

نظرات:

loader