1397/03/23 تعداد بازدید: 878
print

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: بالغ بر 15 هزار و 500 نفر در استان طی سال گذشته در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی از آموزش های مهارتی بهره من د شده اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی افشین رحیمی در جلسه ستاد فرهنگی ، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان که به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار شد در تشریح عملکرد این اداره کل در حوزه آسیب های اجتماعی طی سال 96 اظهار کرد: طی مدت مذکور 15 هزار و 775 نفر از آسیب دیدگان اجتماعی از آموزش های مهارتی بهره  مند و توانمند شده اند.

وی از زنان سرپرست خانوار، حاشیه نشینان شهرها، زندانیان، معتادین بهبود یافته، معرفی شدگان از سوی بهزیستی، مددجویان کمیته امداد امام خمینی و کارآموزان مرکز  مهارت آموزی معلولین به عنوان افراد زیر مجموعه عنوان آسیب دیگان اجتماعی نام برد که در مجموع از 2 میلیون و 967 هزار و 982 نفر ساعت  آموزش بهرهمند شده اند.

وی با اشاره به اجرای تفاهمنامه وزارت کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در استان، گفت: در این راستا هزار و 536 نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن در حاشیه شهر در دوره های مهارت آموزی ما شرکت کرده اند.

رحیمی با بیان اینکه این آموزش ها آموزش های توانمند سازی اقشار آسیب پذیر بوده است به بررسی آموزش های پیشگیرانه نیز پرداخت و ارائه 1میلیون و 960 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به روستائیان و عشایر را نمونه از مدل آموزش پیشگیرانه از مهاجرت و توسعه حاشیه نشینی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه یذیربط بریا ارائه آموزش های مهاریت به صورت مشارکتی و همچنین حمایت و بسترسازی اشتغال مهارت آموختگان از سوی این دستگاه ها و استمرار اجرای تفاهمنامه وزارت کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اختصاص سهمیه بیشتر به استان شد.

 

نظرات:

loader