1396/01/10 تعداد بازدید: 2308
print

زمیینه های همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و آستان قدس رضوی در زمینه مهارت آموزی اقشار مستضعف جامعه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل اموزش فنی و حرفه ا ی خراسان رضوی دردیدار نوروزی افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با  مصطفی خاکسار معاون امداد و امور مستضعفین آستان قدس رضوی طرفین با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بر لزوم مهارت آموزی جوانان جهت ایجاد اشتغال پایدار تاکید کردند.
در این دیدار رحیمی ضمن تشریح مدل آموزش های مهارتی و اراپه گزارشی مختصر از وضعیت مراکز اموزشی استان و عملکرد آموزشی این مراکز و تاثیر این آموزش ها بر اشتغال جوانان اظهار کرد: با توجه به اینکه از بیکاری می توان به عنوان ام الفساد نام برد و اینکه بی کاری بسیار از معضلات و ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی را در پی دارد بنابراین ضروری است که به این مساله توجه ای خاص صورت پذیرد.
وی از توجه به مهارت آموزی به عنوان یکی از راه های اساسی برون رفت از مساله بزرگ بی کاری نام برد و ادامه داد: مهارت آموزی لازمه اشتغال پایدار جوانان است و در همین راستا ضروری است که جوانان به مراکز آموزش فنی و حرفه ای هدایت شوند.
رحیمی همچنین به سابقه همکاری موثر آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: هم اکنون نیز این امادگی وجود دارد تا در مراکز آموزشی فضایی را برای افرادی که از سوی معاونت امداد و امور مستضعفین آستانقدس معرفی می شوند لحاظ کرد.
وی همچنین از امکان ایجاد فضای به صورت مشترک بین آموزش فنی و حرفه ای و آستان قدس گفت تا به امر مهارت آموزی جوانان پرداخته شود.
مدیرکل اموزش فنی و حرفه ای در ادامه از ورود خیرین به عرصه مهارت آموزی گفت و اضافه کرد: با توجه به سبقه آستان قدس رضوی در زمینه انجام امور عام المنفعه و یا همچنین ایجاد مراکزاموزشی در راستای ارتقا وضعیت دانش و زندگی اقشار مختلف جامعه به نظر می رسد که این نهاد مقدس در این زمینه نیز به صورت شایسته ای امکان حضور را دارا می باشد.
در ادامه این نشست خاکسار بر اهمیت و لزوم مهارت اموزی جوانان تاکید و تصریح کرد: بایستی جوانان به سوی مراکز مهارت اموزی هدایت شوند.
در ادامه مقرر شد که کارگروه اجرایی پی گیری امور مشترک بین دو نهاد تشکیل شود تا زمینه انعقاد تفاهمنامه همکاری آموزشی در اسرع وقت فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و آستان قدس رضوی برای توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی برای اقشار آسیب پذیر در مناطق محروم و به ویژه حاشیه کلان شهر مشهد مقدس با استفاده از ظرفیت ها ی دو سازمان در سالی که که از جانب مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال نامگذاری شده است فراهم گردد.

نظرات:

loader