1397/08/19 تعداد بازدید: 895
print

تفاهم نامه همکاری ایران و آلمان در پروژه مشترک آموزش صنایع برودتی و تهویه مطبوع، با ملاحظات زیست محیطی و الزامات صرفه جویی در انرژی (CLIMATE COMPETENCE IRAN) در راستای ارتقاء مهارت و دانش مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش این سازمان گفت: این تفاهم نامه در راستای همکاری های آموزشی ایران و آلمان و با هدف ارتقاء سیستم آموزشی در صنایع برودتی و تهویه مطبوع به امضای دکتر پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان و راینهولد، نماینده هیات آلمانی رسید. 

 

 

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: با اجرای این تفاهم نامه با همکاری کشور آلمان و مؤسسات IKKE ،FIAP  و GBB علاوه بر افزایش مهارت و دانش مربیان سازمان، امکان ارتقاء و به روز رسانی استانداردها، سرفصل های آموزشی، منابع آموزشی و آزمون های استاندارد، چارچوب صلاحیت حرفه ای، فراهم خواهد شد.

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه، زمینه های متنوعی برای ارتقاء همکاری های آموزشی بین آلمان و ایران ایجاد می شود که می توانیم از تجربیات کشور آلمان در برنامه های توسعه ای کشورمان در این زمینه ها استفاده کنیم.

 

علیرضا حاتم زاده گفت: با توجه به افزایش اهمیت جهانی حفاظت از محیط زیست و الزامات صرفه جویی درسیستم های انرژی، بدون شک کشورها ملزم به توسعه زیرساخت های خود خواهند بود و در این ارتباط ایران هم می تواند از تجربیات موفق دیگر کشورها بهره مند شود. 

 

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد:  نظر به ضرورت بیش از پیش تطابق استانداردهای آموزشی با سطوح تکنولوژی و نیازهای واقعی بازار کار در ایران، سیستم های آموزشی آلمان می تواند ضمن به روزرسانی استانداردهای آموزشی متناسب با استانداردهای بین المللی، به منظور توسعه مهارت های مربیان ایرانی به ویژه در زمینه بهره وری و پایداری انرژی، مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه علیرضا حاتم زاده اظهار  امیدواری کرد:  با عنایت به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تنها مرجع و متولی آموزش های مهارتی در کشور ایران است، این همکاری مشترک به ارتقاء پایدار استاندارد آموزشی در ایران منجر شده و موجب تأمین ملاحظات زیست محیطی و الزامات صرفه جویی انرژی در ایران شود.

 

نظرات:

loader