1397/11/18 تعداد بازدید: 1340
print
در دهه فجر صورت گرفت:  افتتاح مرکز scd در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد با حضور فرماندار مشهد و سرپرست این دانشگاه و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی

مرکز scd در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد با حضور فرماندار مشهد و سرپرست این دانشگاه و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، همزمان با ایام ا... دهه فجر مرکز ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان(   (scd   در موسسه آموزش عالی فردوس مشهد با حضور افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، حیدر خوش نیت فرماندار مشهد و هاشم جلیلی صفریان سرپرست دانشگاه مذکور افتتاح شده و بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح این مرکز فرماندار مشهد در سخنانی با اشاره به پیشرفت و دستاوردهای قابل توجه کشو ردر حوزه علوم اظهار کرد: بایستی این دستاوردها به جوانان معرفی شود تا آنان از جایگاه والای کشو رمطلع گردند.

خوش نیت در ادامه با بیان اینکه استقلال سیاسی کشور ما به حدی ارزشمند است که  هر لحظه می توان به آن افتخار کرد، بر لزوم  انتقال آرمان های و افتخارات انقلاب اسلامی به نسل بعدی جامعه تاکید کرد.

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش فنی و  حرفه ای خراسان رضوی در سخنانی اظهار کرد: کشور ما امروز از کمبود افرادی که مهارت لازم برای احراز شغل را داشته باشند و بی مهارتی رنج می برد.

رحیمی اضافه کرد: مساله دیگری که کشور امروز با آن دست بگریبان است مدرک گرایی خارج از قاعده ای است که نظام علمی کشور را به هم ریخته است.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور تاکید کرد: توسعه مهارت آموزی نیز از نیازهای لازم و اساسی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: کشور در کنار علم و تفکر به پنجه های توانمند برای اجرای طرح و فکر نیاز دارد.

پس از آن نیز سرپرست موسسه آموزش عالی فردوس از مراکز scd به عنوان پلی بین دانش و مهارت نام برد که اگر دانشجویان این مسیر را طی کنند ، می توانند در بازار کار مقتدرتر، قوی تر و کارآمدتر ظاهر شوند.

 

جلیلی صفریان ضمن انتقاد از عدم وجود ارتباط بین دانشگاه و صنعت و جامعه ادامه داد: در حال حاضر از اینها کار خود را می کنند که بایستی این مساله حل شود و راه حل ان نیز در مراکز scd  می باشد.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی مرامز scd می تواند مهارت دانشجویان را افزایش چشمگیری دهد.

نظرات:

loader